CHODZEŃ Warszawa - Toyota Crown | 4 typy nadwozia i 2 napędy hybrydowe

Nowa generacja Toyoty Crown

4 typy nadwozia i 2 napędy hybrydowe
Toyota zaprezentowała nową generację Crown. Flagowa limuzyna marki, obecna na japońskim rynku od 67 lat, została zaprojektowany na platformie GA-K. Dostępna będzie w 4 wersjach nadwozia: crossover, sedan, hatchback i SUV. Do wyboru będą 2 napędy hybrydowe, w tym nowy Turbo Hybrid System 2.4.
  • Crown to pierwszy seryjnie produkowany samochód osobowy Toyoty opracowany na bazie jej własnej technologii. Model ten na rynku jest obecny od 1955 roku. Dwa lata po premierze swoją jakość i trwałość potwierdził w Rajdzie Australii – największym i najtrudniejszym międzynarodowym rajdzie tamtej epoki. Samochód jako jeden z niewielu dotarł wówczas do mety.

    Toyota Crown od 67 lat jest flagowym sedanem marki w Japonii. Dla wielu Japończyków model ten stał się symbolem luksusowego auta rodzimej produkcji. Aby zapewnić mu atrakcyjność na kolejne lata, Toyota zdecydowała rozbudować jego gamę do 4 rodzajów nadwozia i 2 napędów hybrydowych (podobnie jak miało to miejsce w przypadku Corolli w Europie). 

Corolla z 2 napędami hybrydowymi

  • Najpopularniejszym samochodem w Polsce i na świecie, a także najlepiej sprzedającym się samochodem Toyoty w Europie jest bez wątpienia Corolla. Model ten stanowi doskonały przykład tego, jak można wzmocnić atrakcyjność samochodu, zwiększając liczbę niskoemisyjnych napędów oraz typów nadwozia. 

    Kiedy w 2019 roku na europejskim rynku zadebiutowała Corolla 12. generacji, stała się pierwszym modelem oferowanym z 2 pełnymi napędami hybrydowymi do wyboru – 122-konnym układem hybrydowym opartym na silniku 1.8 oraz z nowym Hybrid Dynamic Force o mocy 184 KM, którego sercem jest silnik 2.0. Model zaczęto oferować w 3 rodzajach nadwozia – hatchback, sedan i kombi. W 2022 roku do rodziny Corolli dołączy też SUV – kompaktowa Corolla Cross. 

Nowe konfiguracje Toyoty Crown

Po sukcesie, jaki na europejskim rynku odniosła Corolla, Toyota postanowiła równie szeroki wybór opcji wprowadzić dla kolejnego ważnego modelu – Crown. Flagowy sedan Toyoty w Japonii, Australii i na wielu azjatyckich rynkach otrzymał 4 rodzaje nadwozia i 2 zupełnie różne napędy hybrydowe. 

Odmianą, która jako pierwsza trafi do sprzedaży, będzie Toyota Crown Crossover.  W późniejszym terminie samochód będzie dostępny także jako dynamiczny hatchback Crown Sport, limuzyna Crown Sedan dostosowana do jazdy z szoferem oraz przestronny SUV Crown Estate.

Wszystkie 4 wersje powstały na lekkiej i sztywnej platformie GA-K z serii TNGA, z zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu oraz kolumnami MacPhersona z przodu.

Toyota Crown Crossover

  • Nowy crossover Toyoty zachwyca nowoczesną stylistyką podkreśloną mocnymi przetłoczeniami po bokach i dużymi kołami. Dodać do tego należy przestronne i komfortowe wnętrze z dobrą widoczność z miejsca kierowcy. 

    Toyota Crown Crossover będzie dostępna m.in. z nowym układem Turbo Hybrid System z systemem e-Axle, opartym na 2,4-litrowym, 4-cylindrowym silniku benzynowym z turbodoładowaniem. Za magazyn energii odzyskiwanej z hamowania i z optymalizacji pracy silnika służy nowo opracowana bipolarna bateria niklowo-wodorkowa o dwukrotnie większej gęstości energii w porównaniu do tradycyjnej baterii Ni-MH. 

Drugą opcją napędową będzie wydajny napęd hybrydowy z wolnossącym silnikiem benzynowym 2,5 l, który również otrzymał bipolarny akumulator Ni-MH. 

Toyota Crown będzie produkowana w dwóch supernowoczesnych japońskich fabrykach – Motomachi i Tsutsumi. Obok tradycyjnych rynków model będzie dostępny także w Stanach Zjednoczonych.