CHODZEŃ Warszawa - Nowy crossover Toyota C-HR Plug-in Hybrid | 223 KM mocy
11 marca 2024

Nowy crossover Toyota C-HR Plug-in Hybrid

66 km zasięgu w trybie EV i 223 KM mocy

Druga generacja Toyoty C-HR jest teraz dostępna również z napędem typu plug-in – najmocniejszym w gamie bestsellerowego crossovera. Dzięki nowoczesnym technologiom, które optymalizują zużycie energii, to także najoszczędniejszy wariant, który umożliwia pokonanie nawet do 66 km w trybie EV.

Europejscy klienci od 2017 roku kupili już niemal 900 000 egz. Toyoty C-HR. Model ten zrewolucjonizował segment C-SUV i przyciągnął do salonów Toyoty wielu nowych, wymagających klientów, a wszystko to za sprawą niepowtarzalnego designu, dynamicznego charakteru jazdy i jakości klasy premium.

Nowa generacja Toyoty C-HR z napędem typu plug-in idzie o krok dalej i łączy wyjątkowy styl, komfortową jazdę oraz wydajność. Zasięg w trybie EV na jednym ładowaniu do 66 km w cyklu mieszanym (wg WLTP) umożliwia codzienną jazdę bez zużycia paliwa i emisji spalin. Po wyczerpaniu energii system automatycznie uruchamia tryb hybrydowy, w którym auto zasilane jest benzyną oraz energią odzyskiwaną podczas hamowania. Wydajną pracę napędu gwarantuje najnowocześniejsza technologia hybrydowa Toyoty.

Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid jest wyposażona w dwulitrową jednostkę benzynową o mocy 152 KM (112 kW) oraz silnik elektryczny o mocy 163 KM (120 kW), zasilany wysokowydajną baterią litowo-jonową o pojemności 13,6 kWh. Całkowita moc układu sięga 223 KM (164 kW), co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,4 s. Średnie zużycie paliwa wynosi 0,8–0,9 l/100 km, a średnia emisji CO2 jest na poziomie 19–20 g/km (wg WLTP).

Warto tu podkreślić, że niewymagający sprzęgła układ z dwoma silnikami i automatyczną przekładnią pracuje przy obniżonym tarciu i mniejszej podatności na zużycie, co przekłada się na znacznie mniejsze zapotrzebowanie na paliwo w trybie hybrydowym w porównaniu z większością konkurencyjnych modeli typu PHEV.

Technologie, które zwiększają zasięg auta

Nowy crossover Toyoty został opracowany z myślą o jak najlepszym wykorzystaniu charakterystyki napędu hybrydowego plug-in. Chcąc dodatkowo ograniczyć zużycie energii i wydłużyć zasięg w trybie EV, w Toyocie C-HR Plug-in Hybrid zastosowano układ klimatyzacji i nagrzewania z pompą ciepła, która doprowadza do wnętrza ciepło generowane przez silnik oraz z otoczenia.

Efektywność działania napędu hybrydowego plug-in zwiększa nowy system Predictive Efficient Drive. Pozwala on również zmniejszyć zużycie paliwa. Dzięki współpracy z wbudowaną nawigacją i funkcji geofencingu auto uczy się ekonomicznej jazdy i optymalnego wyboru trybu pracy napędu, bazując na wskazaniach GPS oraz zachowaniu kierowcy. System bierze pod uwagę także warunki na trasie, zagęszczenie ruchu czy ukształtowanie terenu. Optymalizuje zużycie baterii, analizując planowaną trasę i automatycznie przełączając się między trybami elektrycznym i hybrydowym, aby zapewnić jak największy zasięg w trybie EV w strefach czystego transportu.

Dzięki nowej funkcji Regeneration Boost auto można prowadzić głównie przy użyciu pedału przyspieszenia, z minimalnym wykorzystaniem pedału hamulca. Trzy poziomy odzyskiwania energii pozwalają dostosować działanie układu do natężenia ruchu, przy czym na najwyższym poziomie nawet do 80% hamowania przebiega bez wciskania pedału hamulca.

Napęd dostosowany do wymagań kierowcy

Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid może pracować w 4 trybach:

  • elektrycznym (EV),

  • hybrydowym (HV),

  • elektryczno-hybrydowym (EV/HV)

  • w trybie ładowania baterii.

Tryb EV jest włączany automatycznie po uruchomieniu samochodu. Jeśli kierowca nie wybierze innego trybu, pojazd będzie się poruszał bezemisyjnie aż do osiągnięcia minimalnego dla trybu EV poziomu naładowania baterii. Tryb elektryczny działa w pełnym zakresie prędkości, nawet przy bardzo dynamicznej jeździe.

Tryb HV utrzymuje stały poziom naładowania baterii i jest włączany automatycznie, gdy zasięg w trybie elektrycznym zostanie wyczerpany. Kierowca może go także włączyć manualnie. Wybór trybu ładowania sprawia, że poziom energii w baterii jest zwiększany podczas jazdy przy wykorzystaniu silnika benzynowego.

W trybie elektryczno-hybrydowym (EV/HV) samochód porusza się głównie na samym silniku elektrycznym, uruchamiając dodatkowo silnik spalinowy dla zoptymalizowania zużycia energii tylko gdy potrzebna jest większa moc.

Kierowca może też skorzystać – niezależnie od trybów pracy napędu – z trybów jazdy Normal, Eco i Sport (znanych z większości hybryd i hybryd plug-in Toyoty). W nowej Toyocie C-HR można także ustawić własną, niestandardową kombinację ustawień układu napędowego, kierownicy i klimatyzacji, a także zapisać ją w pamięci systemu, aby móc ją włączyć w dowolnym momencie.

Ładowanie baterii

A co z ładowaniem? Ładowarka pokładowa 6,6 kW pozwala naładować baterię od 0 do 100% w mniej niż 2,5 h przy użyciu Wallboxa i kabla trójfazowego. Możliwe jest także ładowanie z domowego gniazdka za pomocą oferowanego w standardzie kabla Typ 2.

Kolejnym udogodnieniem jest aplikacji na telefon MyToyota. Daje ona możliwość zdalnego rozpoczęcia i zakończenia ładowania baterii, jeśli auto jest podłączone do ładowarki. Aplikacja pokazuje także poziom naładowania baterii i dostępny zasięg. Kierowca może ponadto ustalić harmonogram ładowania, aby rozpoczęło się automatycznie w wybranym momencie, na przykład w nocy, kiedy ceny energii są niższe.

Dzięki aplikacji MyToyota kierowcy mogą też wyszukiwać stacje ładowania i sprawdzać w czasie rzeczywistym szczegóły dotyczące dostępności, prędkości ładowania oraz typów wtyczek. Opcjonalna subskrypcja pozwala użytkownikom korzystać i płacić za usługi ładowania za pomocą aplikacji.

Press Kit nowej Toyoty C-HR Plug-in Hybrid