CHODZEŃ Warszawa - W Polsce sprzedano już ponad 50 tys. sztuk hybrydy RAV4
22 kwietnia 2024

W Polsce sprzedało się już ponad 50 000 egzemplarzy hybrydowej Toyoty RAV4

Od czasu, gdy w kwietniu 2016 roku zadebiutowała w Polsce Toyota RAV4 z napędem hybrydowym, już 50 100 egzemplarzy tego modelu trafiło do klientów w naszym kraju. Obecnie SUV jest u nas dostępny wyłącznie z napędami zelektryfikowanymi.

W Polsce sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 przekroczyła już 50 tysięcy egzemplarzy, a dokładnie wynosi teraz 50 100 aut. To trzeci model marki z tego typu napędem, który zdobył tak duże uznanie wśród klientów. Wiodącą pozycję w Polsce utrzymuje Corolla (79 376 egzemplarzy), a druga w tym zestawieniu Toyota C-HR sprzedała się w liczbie 53 753 egzemplarzy.

RAV4 jest liderem w segmencie elektryfikowanych pojazdów Toyoty na całym świecie. W samym 2023 roku do klientów na wszystkich rynkach trafiło aż 408 919 egzemplarzy RAV4 zarówno w wersji hybrydowej, jak i z hybrydą plug-in. W porównaniu z poprzednim rokiem sprzedaż hybrydowego SUV-a Toyoty wzrosła o 10%, a najwięcej niskoemisyjnych wariantów RAV4 nabyli kierowcy w Ameryce Północnej (236 512 egzemplarzy) oraz w Europie (75 071 egzemplarzy).

RAV4 pierwszym w Europie hybrydowym SUV-em Toyoty

RAV4 Hybrid jest dostępny w polskich salonach od kwietnia 2016 roku. Pojawienie się tego modelu na rynku zapoczątkowało proces tworzenia szerokiej gamy hybrydowych SUV-ów i crossoverów Toyoty, które zdobyły dużą popularność wśród polskich klientów. Obecnie marka oferuje już pięć modeli z segmentów od B do D/E, a łączna liczba sprzedanych SUV-ów Toyoty wyposażonych w napęd hybrydowy przekroczyła 140 000 egzemplarzy.

W przypadku RAV4 napęd hybrydowy pojawił się przy okazji faceliftingu czwartej generacji tego modelu i posiadał łączną moc 197 KM. Samochód zyskał układ hybrydowy trzeciej generacji z silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra – zarówno w wersji z napędem na przednią oś, jak i na wszystkie koła (E-FOUR).

RAV4 z trzema napędami hybrydowymi

Najnowsza generacja RAV4 oparta na technologii TNGA pojawiła się na rynku pod koniec 2018 roku. Hybrydowy napęd czwartej generacji z silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra generuje łączną moc 218 KM w wersji FWD oraz 222 KM w wersji AWD-i. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w tym pierwszym przypadku wynosi 8,4 s, natomiast w drugim – jedynie 8,1 s. Średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 5,6 l/100 km.

W roku 2020 do rodziny RAV4 z klasyczną hybrydą dołączyła odmiana plug-in hybrid o mocy 306 KM. Ta najsilniejsza w historii modelu wersja osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 s. Ponadto samochód wyróżnia się imponującym zasięgiem w trybie elektrycznym, gdyż dzięki pojemnej baterii litowo-jonowej o pojemności 18,1 kWh średnio może przejechać dystans do 75 km, a w warunkach miejskich prawie 100 km bez używania silnika spalinowego. Standardowo dołączona ładowarka o mocy 6,6 kW pozwala na pełne naładowanie baterii w zaledwie 2,5 godziny.

Jeszcze w 2023 roku w gamie napędów RAV4 znajdował się także silnik benzynowy 2.0 z manualną lub automatyczną skrzynią biegów z napędem na przednią oś lub 4x4. Obecnie SUV Toyoty jest dostępny wyłącznie w wersjach zelektryfikowanych.

Bogato wyposażone wersje najczęstszym wyborem w Polsce

W 2023 roku do nowych właścicieli trafiło 7863 egzemplarze zelektryfikowanych RAV4, przy czym aż 65% klientów wybrało klasyczną hybrydę z napędem AWD-i, a najczęstszą konfiguracją były wersje Comfort z pakietem Style oraz Executive.

RAV4 Hybrid w wersji Comfort z pakietem Style oferuje dwustrefową klimatyzację automatyczną, 18" felgi, system multimedialny Toyota Smart Connect z 10,5" wyświetlaczem, cyfrowe zegary, inteligentny kluczyk, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, a także stację do bezprzewodowego ładowania telefonów. Wariant Executive zawiera skórzaną tapicerkę z perforacją dostępną w trzech różnych kolorach, cyfrowe lusterko wsteczne, grill w kolorze grafitowym, 19" felgi oraz wentylowane fotele z przodu.

Z kolei ponad połowa kupionych w 2023 roku modeli RAV4 Plug-in Hybrid posiadała bardzo bogate wyposażenie Style, w którym standardowo jest m.in. elektrycznie sterowany dach panoramiczny, skórzana tapicerka, przednie fotele z wentylacją i pamięcią ustawień, wyświetlacz HUD czy cyfrowe lusterko wsteczne.

Co czwarty nabywca SUV-a z napędem plug-in wybierał wersję GR SPORT, która miała premierę na rynku w 2023 roku. I w tym przypadku mamy do czynienia z kompletnym zestawem wyposażenia wzbogaconym licznymi sportowymi akcentami stylistycznymi i oznaczeniami GR SPORT. W standardzie są 19" felgi aluminiowe GR SPORT z oponami o rozmiarze 235/45 R19 oraz sportowa tapicerka GR SPORT z zamszu syntetycznego i skóry syntetycznej. Ponadto wersja ta wyróżnia się unikalną kombinacją kolorystyczną z lakierem Imperial Red, kontrastującym dachem oraz lusterkami w kolorze Attitude Black.