CHODZEŃ Warszawa - Toyota najpopularniejszą marką w Polsce po 8 miesiącach
6 września 2024

Po 8 miesiącach Toyota ma już ponad 71 000 zarejestrowanych aut i jest najpopularniejszą marką w Polsce

Rejestracja 71 284 aut osobowych i dostawczych w ciągu 8 ostatnich miesięcy daje Toyocie pozycję lidera polskiego rynku motoryzacyjnego i wzrost o 13% w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. Najchętniej wybieranym samochodem marki jest Corolla, a pięć modeli przewodzi w swoich segmentach.

 

Od stycznia do sierpnia 2024 roku zarejestrowano w Polsce 71 284 samochody osobowe i dostawcze Toyoty, co oznacza wzrost o 13% rok do roku. Tym samym Toyota zdobyła 17,8% udziału w polskim rynku samochodowym, umacniając swoją dominującą pozycję z większą liczbą rejestracji pojazdów niż dwie kolejne marki razem wzięte.

W samym tylko sierpniu liczba zarejestrowanych przez Toyotę pojazdów wyniosła 7725, co ponownie zapewniło marce pierwsze miejsce na rynku. Zarówno firmy, jak i klienci indywidualni najchętniej wybierali Toyotę, odbierając odpowiednio 4967 i 2758 nowych aut.

Corolla liderem

W 2024 roku aż pięć modeli Toyoty znalazło się w pierwszej dziesiątce najczęściej wybieranych samochodów osobowych w Polsce. Liderem zestawienia jest Toyota Corolla, która osiągnęła wynik 17 510 zarejestrowanych egzemplarzy w ciągu ośmiu miesięcy, co stanowi wzrost o 12% w porównaniu do poprzedniego roku. W sierpniu do klientów trafiło 1705 egzemplarzy tego modelu.

Trzecie miejsce w Polsce z liczbą 10 715 zarejestrowanych pojazdów zajmuje najpopularniejszy model Toyoty na rynku europejskim, czyli Yaris Cross. Przekłada się to na wzrost o 20% względem zeszłego roku. Tuż za nim uplasował się Yaris w nadwoziu hatchback z 9299 rejestracjami od stycznia 2024 roku. Toyota C-HR zajęła siódme miejsce w kraju dzięki 8561 zarejestrowanym pojazdom, co oznacza 38% wzrostu rok do roku. Na ósmym miejscu znalazł się RAV4 z wynikiem 8241 rejestracji, co stanowi wzrost o 61% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku.

Modele Toyoty liderami w 5 segmentach

Toyota utrzymuje swoją dominację na polskim rynku motoryzacyjnym, co jest wynikiem znakomitej sprzedaży kluczowych modeli marki. Pięć z nich przewodzi w swoich segmentach. Corolla, będąca najczęściej wybieranym samochodem w Polsce, prowadzi również w segmencie C, z udziałem wynoszącym 26,2% wśród kompaktów. Toyota Aygo X, z udziałem 41,6%, jest liderem w klasie małych samochodów z 2578 egzemplarzami zarejestrowanymi od stycznia do sierpnia.

Model Yaris jest na czele segmentu aut miejskich, mając 29,3% udziału i 9299 rejestracji. Yaris Cross z kolei posiada 22,6% rynku miejskich crossoverów, a zarejestrowano ich 10 715 sztuk. Toyota C-HR jest na szczycie w segmencie kompaktowych SUV-ów z 8561 zarejestrowanymi egzemplarzami, co daje 38% udziału. W tym samym segmencie Corolla Cross znajduje się na siódmym miejscu, osiągając wynik 3118 rejestracji i 5,4% udziału w kategorii C-SUV.