Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
16 października 2025

Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie

Ranking Best Global Brands 2025 firmy Interbrand
Toyota – po raz 22 z rzędu – została liderem sektora motoryzacyjnego według rankingu najbardziej cenionych marek na świecie firmy Interbrand. W najnowszym raporcie Best Global Brands 2025 japońską markę wyceniono na 74,2 mld dolarów. Jest to wzrost o 2% w stosunku do roku ubiegłego. W ogólnym zestawieniu Toyota zajęła szóste miejsce.
Best Global Brands to prestiżowy ranking, który od ponad 25 lat określa rynkową wartość największych firm na świecie. Od 22 lat wśród marek z sektora motoryzacyjnego pierwszą pozycję niezmiennie zajmuje Toyota. W ogólnym zestawieniu, podobnie jak i w dwóch poprzednich latach, japońska marka uplasowała się na szóstej lokacie. Jej tegoroczna wycena sięgnęła 74,2 mld dolarów, czyli o 2% więcej niż w roku poprzednim. To jedna z pięciu firm z Top10 zestawienia, której wartość w rankingu wzrosła.

Jak podkreślają analitycy firmy Interbrand, za sukcesem Toyoty stoi zdywersyfikowana globalnie gama modelowa, a także ofensywa w rozwoju samochodów z napędami ekologicznymi, które pomagają obniżyć emisje CO2. 

Toyota światowym liderem

Od 5 lat Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. Tylko w 2024 roku koncern sprzedał ponad 10,8 mln samochodów marki Toyota, Lexus, Daihatsu oraz Hino. Ponad 10 mln sprzedanych aut Toyoty potwierdza jej globalną siłę. To 15. rok z rzędu, gdy jest to najpopularniejsza marka na świecie.

Toyota od lat jest też w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych. Tylko w 2024 roku na prace badawczo-rozwojowe koncern przeznaczył 1,3 bln jenów. Toyota - jako jedyna marka – rozwija wszystkie technologie nisko- i bezemisyjnych napędów, w tym napęd wodorowy, dostosowując ofertę do warunków i potrzeb na poszczególnych rynkach. Marka osiąga też sukcesy w motorsporcie, m.in. w prestiżowych cyklach WRC, WEC i W2RC. To właśnie tam testowane są rozwiązania, które potem trafiają do samochodów produkcyjnych. 

Wszystkie te działania przekładają się na wysoką sprzedaż oraz przyspieszanie tempa dekarbonizacji. Klientom na całym świecie dostarczono już ponad 30 mln zelektryfikowanych aut.

Pełny ranking wartości marek firmy Interbrand jest dostępny na: https://interbrand.com/best-global-brands/

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu Best Global Brands 2025 firmy Interbrand

Miejsce w Top 100 Marka Wartość marki (mld USD)
6 Toyota

74,2

10 Mercedes-Benz

50,1

14 BMW

46,8

25 Tesla

29,5

29 Honda

24,8

30 Hyundai

24,6

52 Audi

15,4

54 Ferrari

15,4

56 Volkswagen

15,0

57 Porsche

15,0

82 Nissan

9,4

89 KIA

8,5

90 BYD

8,1

97 Range Rover

7,2

Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2025 firmy Interbrand

 

Miejsce

Marka

Sektor

Wartość marki

(mld USD)

1

Apple

Technologie

470,9

2

Microsoft

Technologie

388,5

3

Amazon

Sprzedaż

319,9

4

Google

Technologie

317,1

5

Samsung

Technologie

90,5

6

Toyota

Motoryzacja

74,2

7

Coca-Cola

Napoje

60,1

8

Instagram

Technologie

57,3

9

McDonald’s

Spożywczy

53,0

10

Mercedes

Motoryzacja

50,1