CHODZEŃ Warszawa - Nowa limuzyna Toyota Camry | Hybryda 5. generacji
15 października 2024

Nowa limuzyna Toyota Camry

Hybryda 5. generacji

Nowa Toyota Camry zachwyca odświeżoną stylistyką nadwozia oraz wyrazistym designem przedniego pasa z nowymi reflektorami. Pojazd wyposażono w napęd hybrydowy 5. generacji o większej mocy i wydajności, a także najnowsze multimedia, konfigurowalne cyfrowe zegary i systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE.

Toyota Camry – komfortowa limuzyna ciesząca się dużą popularnością wśród kierowców – od ponad 40 lat wyznacza standardy w segmencie sedanów. Model ten na rynku zadebiutował w 1982 roku. Od tego czasu na całym świecie sprzedano już ponad 21 mln egzemplarzy wszystkich generacji tego auta.

Najnowsza, 9. generacja Toyoty Camry została stworzona z myślą o klientach, którzy preferują auta z nadwoziem typu sedan. Komfortowa i pojemna limuzyna zyskała nowy design oraz ulepszone właściwości jezdne. Stylistyka samochodu robi ogromne wrażenie, a szczególną uwagę zwracają nowe reflektory przednie i boczne przetłoczenia podkreślające długość Camry. We wnętrzu znajdziemy zupełnie nowy kokpit i najwyższej jakości materiały.

Nową Toyotę Camry wyposażono w napęd hybrydowy 5. generacji. Jest on mocniejszy, wydajniejszy i sprawia większą przyjemność w trakcie jazdy. Auto zyskało również nowy system multimedialny, a także konfigurowalne cyfrowe zegary, dzięki czemu obsługa najważniejszych funkcji stała się bardziej intuicyjna i szybsza.

Standardem w nowej Toyocie Camry są także najnowsze systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE.

Nowoczesny design

Design nowej Toyoty Camry został opracowany w kalifornijskim studiu CALTY. Projektanci nadali autu nowoczesny wygląd, zachowując jednocześnie jego elegancki i wyrafinowany charakter. Najbardziej zmienił się przód auta, który nawiązuje do nowego języka stylistycznego marki znanego z Toyoty C-HR czy Priusa. Został on niżej osadzony, a jego szerokość potęgują nowe, smukłe reflektory o zakrzywionym kształcie.

Wymiary zewnętrzne samochodu niemal się nie zmieniły. Nieco zwiększone zostały zwisy przedni i tylny oraz niżej poprowadzono linię dachu w tylnej części nadwozia.

Tylne światła zyskały nowy wygląd i razem z kształtem pokrywy bagażnika nawiązują do projektu przedniego pasa.

Eleganckie wnętrze

We wnętrzu nowej Toyoty Camry prestiż i elegancja łączą się z nowoczesnością i komfortem. Centralnym punktem kabiny jest ekran systemu multimedialnego, tworzący efekt otwartej przestrzeni przed kierowcą i pasażerem. Dołożono wszelkich starań, aby osiągnąć najwyższą jakość wykonania, a do wykończenia wnętrza użyto najlepszych materiałów. Nowy wygląd deski rozdzielczej łączy w prosty i przejrzysty sposób poszczególne elementy.

Napęd hybrydowy 5. generacji

Camry to najnowszy model Toyoty, który otrzymał 5. generację napędu hybrydowego o lepszych osiągach, większej wydajności oraz przyjemniejszym prowadzeniu.

Częścią tego układu jest m.in. nowa litowo-jonowa bateria o większej mocy. Najważniejsze elementy napędu – przekładnia, silniki elektryczne oraz inwerter – zostały przeprojektowane, by ograniczyć wewnętrzne straty oraz zredukować masę (7,7 kg mniej niż poprzedni układ) i rozmiary. W połączeniu ze sprawdzonym, 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 l nowy układ osiąga łączną moc 230 KM/169 kW (wzrost o 6%), jednocześnie notując niższe średnie zużycie paliwa (4,8–4,9 l/100 km) oraz emisje CO2 (109–111 g/km) w cyklu mieszanym WLTP.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h poprawiło się z 8,3 s na 7,2 s. Dzięki lepszej współpracy z baterią silnik benzynowy może pracować na niższych obrotach, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji, a także cichszej pracy.

Zawieszenie auta również zostało przeprojektowane. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu – podwójne wahacze. Nową Toyotę Camry prowadzi się pewniej, zwłaszcza w zakrętach.

Multimedia oraz technologiczne innowacje

Standardowym wyposażeniem nowej Toyoty Camry na polskim rynku jest najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect+ z kolorowym ekranem dotykowym (12,3" HD) i nawigacja satelitarna Toyota Touch® 2 w języku polskim, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym. W najwyższej wersji wyposażenia – Executive – dostępny jest system Premium Audio JBL z 9 głośnikami.

Samochód łączy się ze smartfonami za pomocą interfejsów Android Auto™ i Apple CarPlay*. We wnętrzu znajduje się też kilka portów USB-C, które umożliwiają ładowanie urządzeń i łączność z nimi. Standardem w Camry jest stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej.

W podstawowej wersji wyposażenia – Comfort – w standardzie dostępny jest kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników (7"), w wyższych wersjach – Digital Cockpit, czyli cyfrowy wyświetlacz na tablicy wskaźników (12,3").

Systemy Toyota T-MATE

Nową Toyotę Camry wyposażono w zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE. Auto rozpoznaje większą liczbę potencjalnych zagrożeń i pomaga uniknąć kolizji w większej liczbie scenariuszy, a także stale monitoruje, czy kierowca jest skupiony na prowadzeniu.

PCS, czyli układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, wykrywa ryzyko zderzenia z innymi pojazdami, pieszymi i rowerzystami i ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym. Jeżeli kierowca nie zdoła odpowiednio szybko zareagować, samochód zacznie automatycznie hamować, aby nie dopuścić do kolizji lub zminimalizować jej skutki. Najnowsza wersja PCS została rozbudowana m.in. o układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach i wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia.

Inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC) utrzymuje stały zadany dystans od poprzedzającego auta. Jeżeli odległość zacznie się zmniejszać, tempomat automatycznie zacznie hamować i uruchomi światła stop. W samochodach wyposażonych w układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) system dodatkowo odczytuje ograniczenia prędkości i sugeruje dostosowanie stylu jazdy do obowiązujących limitów.

Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) monitoruje oznakowanie poziome i utrzymuje auto na zadanym torze jazdy, wykonując delikatne manewry korygujące, gdy pojazd zacznie przekraczać linię bez użycia kierunkowskazu.

Jeśli EDSS (układ awaryjnego zatrzymania pojazdu) wykryje brak reakcji ze strony prowadzącego, wyemituje głośny sygnał dźwiękowy, a następnie rozpocznie hamowanie awaryjne, wytracając prędkość aż do całkowitego zatrzymania auta przy zachowaniu zadanego toru jazdy. Następnie uruchomione zostaną światła awaryjne, by ostrzec innych uczestników ruchu. EDSS automatycznie otworzy zamki wszystkich drzwi, by ułatwić akcję ratunkową, jeżeli zajdzie taka potrzeba.

* Apple CarPlay jest znakiem towarowym Apple Inc.

Specyfikacja techniczna nowej Toyoty Camry

Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 230 KM e-CVT
Typ 4-cylindrowy, rzędowy
Mechanizm zaworów DOHC 16-zaworowy
System wtrysku paliwa bezpośredni, wielopunktowy
Pojemność (cm3) 2487
Łączna moc (KM/kW) 230/169
Moc maks. silnika (kW/obr./min) 137/6000
Maks. moment obrotowy silnika (Nm/obr./min) 221/3200–5200
Układ hybrydowy 2.5 Hybrid Dynamic Force 230 KM e-CVT
Bateria hybrydowa litowo-jonowa
Pojemność baterii (Ahr) 4,0
Typ przedniego silnika elektrycznego silnik z magnesami trwałymi
Moc maksymalna (KM/kW) 136/100
Osiągi 2.5 Hybrid Dynamic Force 230 KM e-CVT
Prędkość maksymalna (km/h) 180
Przyspieszenie 0–100 km/h (s) 7,2
Zużycie paliwa (l/100 km) 2.5 Hybrid Dynamic Force 230 KM e-CVT
Średnio (wg WLTP) 4,8–4,9
Pojemność zbiornika paliwa (l) 50
Emisje CO2 (g/km) 2.5 Hybrid Dynamic Force 230 KM e-CVT
Norma emisji spalin EURO 6AP
Średnio (wg WLTP) 109–111
Układ jezdny
Przednie zawieszenie kolumny MacPhersona
Tylne zawieszenie podwójne wahacze
Układ kierowniczy Rack&Pinion
Od oporu do oporu 2,71 obrotu
Hamulce przednie tarcze wentylowane z jednotłoczkowym zaciskiem
Hamulce tylne tarcze z jednotłoczkowym zaciskiem
Wymiary zewnętrzne (mm)
Długość całkowita 4920
Szerokość całkowita 1840
Wysokość całkowita 1445
Rozstaw kół z przodu 1601
Rozstaw kół z tyłu 1617
Rozstaw osi 2825
Przedni zwis 995
Tylny zwis 1100
Bagażnik (l)
Pojemność 493
Masa (kg) 2.5 Hybrid Dynamic Force 230 KM e-CVT
Masa własna 1535–1635
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu [kg] 2030–2100