CHODZEŃ Warszawa - Rozpoczęły się zmagania w pucharze TOYOTA GR CUP
15 maja 2024

Rozpoczęły się zmagania w pucharze TOYOTA GR CUP

Rywalizacja na torze i w wirtualnym świecie

Na Torze Poznań zainaugurowano trzeci sezon markowego pucharu TOYOTA GR CUP. Niezwykle widowiskowa i emocjonująca walka pomiędzy kierowcami aut marek Toyota i Lexus toczyła się o tysięczne sekundy.

Czym jest TOYOTA GR CUP? To seria zawodów i wydarzeń stworzona z myślą o miłośnikach sportowych samochodów marek Toyota i Lexus, a zwłaszcza kultowych modeli z linii GR. TOYOTA GAZOO Racing Polska organizuje już trzeci sezon tego markowego pucharu łączącego rywalizację ze świata sportów motorowych z e-motorsportem i motoryzacyjnymi zlotami.

Jazda na torze dla każdego

TOYOTA GAZOO Racing od 2015 roku tworzy coraz to lepsze samochody wyczynowe, wykorzystując zdobytą wiedzę i opinie kierowców do rozwoju swoich pojazdów produkcyjnych. Bierze też udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC), Mistrzostwach Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych (WEC) czy Rajdzie Dakar. Doświadczenie zdobyte w trakcie tych zmagań przerodziło się w legendarne już modele z linii GR – GR Suprę, GR Yarisa i GR86. Sportowego ducha marki i idące za tym coraz lepsze wrażenia z jazdy można poczuć także na co dzień w licznych cywilnych modelach Toyoty z linii GR SPORT i Lexusa z serii F Sport.

Mateusz Malinowski, Regional Product Manager Toyota Central Europe, mówiąc o zaangażowaniu marki w motorsport, zaznaczył:

„Toyota od lat prowadzi działalność w zakresie sportów motorowych na całym świecie. Zgodnie z filozofią rozwoju ludzi i pojazdów poprzez sport motorowy TOYOTA GAZOO Racing Polska chce, by sporty motorowe i coraz lepsze samochody sportowe były dostępne dla każdego”.

W 2022 roku TOYOTA GAZOO Racing Polska rozpoczęła organizację otwartej serii zawodów typu track day o nazwie TOYOTA GR CUP. Zmagania sportowe rozgrywane są na profesjonalnych torach i obiektach sportowych, znanych m.in. z prestiżowych wyścigów krajowych i międzynarodowych. Sezon składa się z 6 zawodów track day rozgrywanych od kwietnia do września.

W 2023 roku wydarzenie to rozszerzono o rywalizację w świecie wirtualnego simracingu, rozgrywając pierwszy sezon TOYOTA GR CUP DIGITAL. Każdy miłośnik motorsportu mógł swobodnie korzystać ze sportowego dziedzictwa marki i wyjątkowej oferty samochodów.

Mateusz Malinowski tak podsumował rolę zmagań w świecie wirtualnym:

„Dzięki rozwojowi imprez track day otwieramy przed posiadaczami współczesnych i klasycznych samochodów Toyoty i Lexusa nowe możliwości realizacji swoich pasji oraz czerpania czystej radości z jazdy. Obok serii zmagań na torze przenosimy się także do świata e-motorsportu, gdzie każdy może sprawdzić swoje umiejętności i rozwijać talenty bez wychodzenia z domu”.

Obecnie TOYOTA GAZOO Racing Polska planuje wprowadzić nowy format rozgrywek w cyklu simracingu. Celem tych zmian jest upowszechnienie i otworzenie rywalizacji w TOYOTA GR CUP DIGITAL dla większej grupy uczestników.

Warto też wspomnieć, że wszyscy uczestnicy, kibice oraz fani sportowych i wyczynowych aut marek Toyota i Lexus mogą się spotykać podczas tradycyjnych motoryzacyjnych spotkań GR ZLOT.

Wyścigowe dziedzictwo GR Supry

27 kwietnia 2024 roku na słynnym Torze Poznań rozegrana została inauguracyjna runda trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP. Niezwykle widowiskową walkę stoczyło pomiędzy sobą ponad 140 zawodników, z mocną reprezentacją kierowców aut marek Toyota i Lexus.

Na starcie nie zabrakło oczywiście Toyoty GR Supra. Wprowadzony do produkcji w 2019 roku samochód jest jednym z najbardziej cenionych aut w klasie GT4, osiągając rewelacyjne wyniki na torach całego świata. Zgodnie z oczekiwaniami to GR Supry były najszybszymi autami marki na torze.

Pierwsze zwycięstwo w sezonie odniósł Ireneusz Ludwiniak. Kierowca GR Supry przed ostatnią sesją wyścigową zmienił ustawienia zawieszenia, dzięki czemu zwyciężył w grupie GR OPEN CUP. W klasyfikacji generalnej całych zawodów GR Supra Ludwiniaka ustąpiła tylko dwóm dużo mocniejszym samochodom klasy GT3 i jednomiejscowemu wyścigowemu bolidowi Formuły 3.

W TOP 10 zawodów znalazły się też dwie inne GR Supry i Lexus IS 200, prowadzony przez Krzysztofa Łochunko, zdobywcę pierwszego miejsca w grupie Race & Fun.

Mateusz Malinowski, mówiąc o rywalizacji na torze, zaznaczył:

„Bardzo dobrze, że auta zaprojektowane przez TOYOTA GAZOO Racing mogą zmierzyć się ze swoimi rywalami w realnych warunkach. Auta Toyoty i Lexusa były jednymi z najliczniej reprezentowanych marek podczas zawodów i po raz kolejny udowodniły swoje wspaniałe osiągi. Gratuluję zwycięzcom zdobytych miejsc, a wszystkim kierowcom dziękuję za świetną walkę”.

Wspomnieć tu też należy o bardzo wyrównanym pojedynku, który stoczyli pomiędzy sobą kierowcy GR Yarisów. Już podczas sesji treningowej widać było, że walka będzie toczyła się o ułamki sekund. Najszybszym kierowcą w grupie GR YARIS CUP okazał się Dariusz Kośmider – udało mu się pokonać urzędującego mistrza Tomasza Sendrowskiego o 0,071 s! Trzecią lokatę zajął Olek Brzeziński, który triumfował również w klasie GR Yaris Stock Cup (dla aut Toyota GR Yaris z mniejszym zakresem przeróbek).

W klasie Hachi-Roku (dla legendarnej rodziny aut GR86, GT86 i AE86) i Time Attack pierwsze miejsce zdobył Jarosław Zieliński w Toyocie GT86.

Kolejna runda pucharu TOYOTA GR CUP zostanie rozegrana 29 czerwca 2024 roku na terenie dawnego lotniska w Kamieniu Śląskim Tor Silesia Ring.