CHODZEŃ Warszawa - 5 gwiazdek Euro NCAP dla Corolli Cross | TOYOTA

Sportowa Toyota GR Supra GT4 EVO

Nowy wyścigowy model na sezon 2023
W styczniu 2023 roku w słynnym wyścigu 24 Hours of Daytona zadebiutuje Toyota GR Supra GT4 EVO. Jest to nowy sportowy samochód oferowany prywatnym zespołom przez TOYOTA GAZOO Racing. Będzie się on charakteryzował udoskonalonym podwoziem, silnikiem i układem hamulcowym. Ci, którzy mają już GR Suprę GT4 z lat 2020-2022, będą mogli zamówić zestaw modernizacyjny.
  • W 2020 roku TOYOTA GAZOO Racing rozpoczęła produkcję GR Supry GT4. Pojazd ten został oparty na modelu GR Supra, pierwszym globalnym sportowym modelu z linii GR. Szybko zdobył uznanie wśród kierowców. Obecnie na całym świecie w wyścigach startuje ponad 50 egz. GR Supry GT4. Model ten zapisał już na swoim koncie zwycięstwa w krajowych i międzynarodowych mistrzostwach GT4, a także tytuły mistrzowskie w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie. Jego kierowcy ponad 100 razy stawali na podium. 

W sierpniu 2022 roku odnotowano 50. zwycięstwo GR Supry GT4 w mistrzostwach. Wyścig wygrali wówczas Masayoshi Oyama i Masayuki Ueda z zespołu Akiland Racing w klasie Am w GT World Challenge Asia na torze Sportsland Sugo w Japonii.

Od premiery GR Supry GT4 minęły już 3 lata. Rywalizacja w kategorii GT4 staje się coraz bardziej zacięta, dlatego TOYOTA GAZOO Racing postanowiła opracować nową wersję auta na rok 2023 – GR Suprę GT4 EVO. Wszystkie modyfikacje zostały wprowadzone w odpowiedzi na oczekiwania klientów, czyli prywatnych zespołów i kierowców startujących wyczynową GR Suprą w wyścigach GT4. 

Zmodyfikowana GR Supra GT4 EVO

Inżynierowie TOYOTA GAZOO Racing podczas prac nad nowym projektem korzystali z doświadczeń, jakie zdobyli, udzielając wsparcia technicznego klientom podczas ich startów na torach. Kierowcy i zespoły dostarczyli im cennej wiedzy o swoich potrzebach, przekazując wskazówki w kwestii dalszego rozwoju auta. 

Skupiono się na trzech obszarach – osiągach, hamowaniu i precyzji prowadzenia. Opracowano nowy układ hamulcowy, zmodyfikowano ustawienia ABS, zamontowano najnowocześniejsze zawieszenie marki KW i nowe stabilizatory. Dzięki tym modyfikacjom model lepiej się prowadzi i szybciej pokonuje zakręty. 

  • GR Suprę GT4 EVO wyposażono w 3-litrowy 6-cylindrowy rzędowy silnik turbo. Charakteryzuje się on większą mocą, zoptymalizowanym rozkładem momentu obrotowego i bardziej efektywnym układem chłodzenia. Dzięki temu samochód może uzyskiwać lepsze czasy na okrążeniu. 

    Na torze Toyota GR Supra GT4 EVO zadebiutuje w styczniu 2023 roku. Samochód wystartuje w słynnym wyścigu 24 Hours of Daytona. Będzie to pierwsza runda serii IMSA Michelin Pilot Challenge 2023.

GR Supra GT4 EVO kosztuje w Europie 186 000 euro netto – bez podatków, opłat celnych i logistycznych. Europejscy klienci mogą składać zamówienia na ten model w TOYOTA GAZOO Racing Europe GmbH w Kolonii. 

Za dystrybucję tego modelu w Ameryce Północnej odpowiada firma TRD U.S.A., natomiast w Japonii i Azji Toyota Customizing & Development Co.

Warto też wspomnieć, że TOYOTA GAZOO Racing blisko współpracuje z klientami przez cały czas użytkowania auta. Obecni klienci startujący modelem GR Supra GT4 mogą rozbudować swoje auto, zamawiając zestaw modernizacyjny.

GR Supra GT4 EVO – specyfikacja techniczna

Podwozie
Długość 4460 mm
Szerokość 1855 mm
Konstrukcja stalowo-aluminiowe nadwozie oraz klatka bezpieczeństwa zgodna z homologacją FIA
Przedni spojler splitter z kompozytu z włókien naturalnych
Tylny spojler skrzydło z kompozytu z włókien naturalnych
Zbiornik paliwa bezpieczny zbiornik paliwa ATL FT3 w motorsportowej specyfikacji z systemem szybkiego tankowania (120 l)
Fotel kierowcy fotel wyścigowy OMP z sześciopunktowymi pasami, zgodny z homologacją FIA 8862-2009
Silnik i skrzynia biegów
Typ rzędowy, 6-cylindrowy z turbosprężarką typu twin-scroll
Pojemność 2998 cm3
Moc maksymalna w zależności od SRO BOP (Balance of Performance); możliwość różnych map silnika
Maksymalny moment obrotowy 660 Nm
Komputer w zależności od SRO BOP (Balance of Performance)
Skrzynia biegów Marelli ECU
Olej i smary modyfikowana automatyczna skrzynia ZF z łopatkami, napęd na tylne koła
Wydech Ravenol
Mechanizm różnicowy wyścigowy Akrapovič z katalizatorem
Półoś motorsportowa specyfikacja mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu marki DREXLER
  GKN Motorsport skonfigurowana dla wysokiego momentu obrotowego
Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce
Przednie zawieszenie kolumny MacPhersona
Tylne zawieszenie wielowahaczowe
Amortyzatory regulowane wyścigowe amortyzatory KW 
Układ kierowniczy rack and pinion, elektrycznie wspomagany
Hamulce (przód) 6-tłoczkowe zaciski wyścigowe (Brembo), stalowe tarcze 390 mm
Hamulce (tył) 4-tłoczkowe zaciski wyścigowe (Brembo), stalowe tarcze 355 mm
Opony przód/tył 305/660-18 przód, 305/660-18 tył (Pirelli)
Koła 11 x 18 cali OZ
Systemy elektroniczne
Kontrola trakcji standard
ABS motorsportowy standard
Cyfrowy wyświetlacz standard
Oprogramowanie standard
Kamera tylna opcja
System kontroli ciśnienia w oponach opcja
Czujniki skoku zawieszenia opcja
Wyposażenie
System gaśniczy standard
Podnośnik pneumatyczny standard
System nawadniania dla kierowcy opcja
Homologowany pakiet długodystansowy opcja