CHODZEŃ Warszawa - Toyota zaprasza na wirtualny spacer po fabryce

Wirtualny spacer po fabryce Toyoty

Zobacz, jak powstaje ponad 10 tys. aut dziennie

Kontynuując wieloletnią tradycję motoryzacyjnej edukacji, Toyota udostępnia wirtualną platformę. Dzięki niej fani marki na całym świecie będą mogli obserwować, jak powstają samochody – poczynając od rolki stali do gotowego pojazdu. Tłoczenie, spawanie, malowanie, montaż – to tylko niektóre etapy produkcyjne, którym będzie można przyjrzeć się z bliska.

 

Toyota od 1939 roku zaprasza fanów motoryzacji do swojej fabryki w Japonii. Teraz kulisy produkcji będą mogli poznać miłośnicy marki z każdego zakątka Ziemi – wystarczy jedno kliknięcie. Dzięki nowej, zaawansowanej technologii wirtualnej wycieczki Toyota pokaże wszystkie etapy procesu produkcyjnego.

Niezwykłe kulisy powstawania aut

Każdy samochód Toyoty jest zbudowany z ponad 30 tys. części. Uczestnicy wycieczki poznają wszystkie etapy jego produkcji – od momentu formowania stali pod naciskiem 1600 t poprzez spawanie w 4 tysiącach miejsc aż do chwili, gdy gotowy pojazd opuszcza linię produkcyjną. W japońskich fabrykach koncernu powstaje ich ponad 10 tys. dziennie!

Poszczególne etapy powstawania samochodów Toyoty będą pokazywane w bardzo atrakcyjny sposób. Zebrane zostały ciekawe dane na temat każdego procesu i dokładne wizualizacje. Narracja podkreśla precyzję, innowacyjność i dbałość o klienta będące znakiem rozpoznawczym marki. To doświadczenie jest znacznie bogatsze niż tradycyjne wycieczki po zakładzie, które koncentrowały się głównie na etapie montażu. Z uwagi na bezpieczeństwo procesowi można było przyglądać się jedynie z pewnej odległości. Teraz pracownicy fabryki dzielą się z widzami tym, jak wyglądają ich codzienne, zawodowe wyzwania.

„Uderzyło mnie, jak wiele rzeczy, które dla pracowników pierwszej linii były rutyną, dla nas było czymś absolutnie niezwykłym” – podkreślała Miho Hayashi, jedna z członkiń zespołu tworzącego wirtualną wycieczkę po fabryce Toyoty.

Fabryki Toyoty to ludzie i ich historie

Twórcy projektu szczególną uwagę zwrócili na ludzi. To ni stanowią serce każdej produkcji Toyoty. Zespół projektowy przeprowadził wywiady z ponad 40 pracownikami, aby oddać ducha firmy i jej ciągłe dążenie do doskonalenia.

„Chcieliśmy, by nasza wirtualna wycieczka wyraźnie przekazywała wiedzę i pomysłowość ludzi, którzy pracują w tych zakładach, a także ich niestrudzone dążenie do poprawy. Aby upewnić się, że tak właśnie jest, nieustannie szukaliśmy informacji od tych, którzy zajmują się tym na co dzień" - tłumaczy Akiko Kita, Group Manager w Toyota Kaikan Museum.

Jak zrodził się pomysł na zapoczątkowanie wirtualnych wycieczek po fabryce Toyoty? Bezpośrednim powodem była pandemia COVID-19, która wymusiła zawieszenie zwiedzania zakładów Toyoty w lipcu 2021 roku. Nowa forma umożliwi kontynuowanie tradycji firmy, która każdego roku przyjmowała 130 000 gości, chcących zobaczyć, jak powstają samochody Toyoty.

Wirtualna wycieczka po fabryce Toyoty (Opens in new window)