CHODZEŃ Warszawa - Klienci coraz częściej wybierają hybrydy | Toyota
06-10-2022

Klienci Toyoty w Polsce coraz częściej wybierają samochody hybrydowe

Ponad 36 500 sprzedanych hybryd od początku 2022 roku
W ciągu trzech kwartałów 2022 roku Toyota sprzedała 36 560 aut z napędem hybrydowym (+10% rok do roku). Odpowiadają one już za 69% sprzedaży Toyoty w Polsce. Wzrost udziału hybryd w ogólnej sprzedaży marki rok do roku wzrósł o 13 punktów procentowych. Łącznie od 2004 roku na polskie drogi wyjechało ponad 187 500 hybryd Toyoty.
  • Od stycznia do września 2022 roku klienci Toyoty w Polsce kupili 36 560 hybryd. Jest to o 3220 egz. więcej niż w tym samym okresie 2021 roku (+10% rok do roku). Łącznie od premiery Priusa w 2004 roku marka sprzedała na polskim rynku 187 564 hybrydy. 

    Liczba sprzedanych hybryd Toyoty rośnie nieprzerwanie od 2010 roku, czyli od debiutu hybrydowego Aurisa. Był to drugi – po Priusie – model z tym napędem, który trafił do salonów w Polsce. Dziesięć lat później łączna liczba sprzedanych samochodów z napędem hybrydowym przekroczyła 100 000 egz. Sprzedaż kolejnych 87 000 hybryd zajęła marce niecałe dwa lata. 

Dziś w ofercie Toyoty w Polsce jest 10 modeli hybrydowych ze wszystkich podstawowych segmentów, a napęd hybrydowy jest najczęściej wybieranym rodzajem napędu. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku 69% samochodów sprzedanych przez Toyotę było wyposażonych w tę technologię (+13% rok do roku).

Najpopularniejsze samochody hybrydowe Toyoty

Najpopularniejszą hybrydą Toyoty w Polsce jest Corolla. Tytuł lidera przejęła od Aurisa w 2019 roku, czyli w pierwszym roku swojej obecności na rynku. W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2022 roku do klientów trafiło 9926 egz. Corolli Hybrid.  Stanowi to 62% wszystkich egzemplarzy modelu sprzedanych w tym roku.

Drugą najczęściej wybieraną hybrydą marki jest Toyota C-HR. Model ten jest dostępny wyłącznie z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru. Klienci marki kupili w tym roku 7257 egz. tego auta. 

Trzecie miejsce w zestawieniu najpopularniejszych hybryd Toyoty zajął RAV4 Hybrid z wynikiem 6973 egz. Hybrydowe wersje odpowiadają obecnie za 90% sprzedaży tego SUV-a. 

Na czwartym miejscu uplasował się Yaris Cross. Model ten debiutował w ubiegłym roku, a w tym roku z wynikiem 4648 egz. wyprzedził hybrydową wersję Yarisa (4324 egz.). Yarisa Cross można kupić zarówno z silnikiem benzynowym 1.5, jak i z napędem hybrydowym w układzie FWD lub AWD-i. Odmiany hybrydowe stanowią 81% sprzedaży miejskiego crossovera (w przypadku Yarisa – 45%).

Średniej wielkości sedan Camry oraz 7-osobowy SUV Highlander w Europie są dostępne wyłącznie z napędem hybrydowym opartym na silniku 2,5 l. W tym roku w Polsce sprzedaż tych modeli wyniosła odpowiednio 1859 egz. i 1542 egz. 

Niemal 50 000 hybrydowych Corolli w Polsce

  • Samochody z napędem hybrydowym są obecne na polskim rynku od 2004 roku, czyli od debiutu Priusa drugiej generacji. W 2010 roku dołączył do niego Auris Hybrid, dwa lata później – Yaris Hybrid, w 2016 roku – RAV4 Hybrid, a rok później Toyota C-HR. 

    W 2019 roku na rynku zadebiutowała 12. generacja Corolli, która oferowała aż dwa napędy hybrydowe do wyboru. W tym samym roku Avensis został zastąpiony w Europie amerykańskim hitem Toyoty, hybrydową Camry. 

W roku 2021 roku na rynku pojawiły się dwa kolejne hybrydowe modele Toyoty – 7-osobowy Highlander i Yaris Cross. Tegoroczną hybrydową premierą jest natomiast Corolla Cross, która rozbudowuje gamę hybrydowych SUV-ów Toyoty do 6 modeli (w tym dwóch w segmencie kompaktów). 

Najpopularniejszym hybrydowym modelem Toyoty jest Corolla. Do tej pory na drogi wyjechało 47 814 egz. tego auta. Drugą hybrydą, którą możemy najczęściej spotkać na drogach w Polsce, jest Toyota C-HR (37 969 egz.), a trzecią – RAV4 (37 456 egz.). 

Kolejne miejsca zestawieniu hybryd, które zanotowały największą łączną sprzedaż, zajmują Yaris (24 854 egz.), Auris (18 552 egz.), Camry (10 337 egz.), Yaris Cross (5885 egz.), Highlander (3017 egz.) oraz Prius (1671 egz.).