CHODZEŃ Warszawa - W 2020 r. Toyota umocniła się na rynku aut dostawczych

TOYOTA UMACNIA SIĘ NA RYNKU AUT DOSTAWCZYCH

PROACE CITY – LIDEREM SEGMENTU W GRUDNIU

2021-01-11

W grudniu Toyota zanotowała kolejny bardzo dobry miesiąc, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów dostawczych. W ciągu kilku lat marka ta stała się silnym graczem na rynku aut użytkowych, awansując w 2020 roku na siódme miejsce. Uznanie klientów i mocną pozycję w swoim segmencie zyskał zwłaszcza model PROACE CITY.

 

Dostawcze modele Toyoty

Toyota PROACE CITY to kompaktowy furgon oferowany zarówno w wersji dostawczej, jak i osobowej Verso. W Polsce zadebiutował on na początku 2020 roku i został bardzo dobrze przyjęty przez klientów. Najlepszym tego potwierdzeniem jest pierwsze miejsce w segmencie kombivanów, które w grudniu 2020 roku model Toyoty zajął po raz drugi z rzędu (po równie dobrym wyniku w listopadzie). W ciągu całego roku zarejestrowano 2855 egz. tego modelu, co zapewniło mu czwarte miejsce i udział w segmencie na poziomie 13,4%.

Kolejny model Toyoty – PROACE – 2020 rok zakończył na czwartym miejscu wśród średniej wielkości vanów. Auto jest dostępne w trzech długościach nadwozia, a także w odmianie dostawczej i osobowej Verso. Łącznie w 2020 roku zarejestrowano 1863 egz. tego modelu, a jego udział w segmencie zwiększył się do 12,9%.

Toyota Hilux w 2020 roku była drugim najchętniej wybieranym pick-upem w Polsce. Zarejestrowano 674 egz. tego modelu, co stanowi 21,8% wszystkich pick-upów, które trafiły do klientów w tym okresie. Hilux od lat cieszy się doskonałą renomą, będąc symbolem trwałości, niezawodności i możliwości off-roadowych. Pick-up Toyoty łączy te wartości z bogatym wyposażeniem i jakością wykończenia kabiny na poziomie aut osobowych.

W 2020 roku Toyota zanotowała wzrost rejestracji samochodów użytkowych rok do roku o 107% – do poziomu 5393 egz. Udział marki w tej części rynku wyniósł 7,1%.

„Pomimo bardzo trudnej sytuacji branży motoryzacyjnej w 2020 roku Toyota systematycznie realizuje swoją strategię rozwoju na rynku samochodów dostawczych. Bardzo dobre wyniki wszystkich dostawczych modeli naszej marki to efekt zarówno silnej oferty modelowej wspartej atrakcyjną gamą innowacyjnych systemów zabudowy, jak i konsekwentnej rozbudowy sieci sprzedaży Toyota Professional. W 2020 roku powstało 5 salonów nowej sieci, a w nadchodzących miesiącach i latach będą do nich dołączać kolejne” – powiedział Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

„Wysoki poziom rejestracji samochodów dostawczych w Polsce złożył się na sukces całej grupy Toyoty w Europie Centralnej. Toyota Central Europe uzyskała najlepszy wynik ze wszystkich przedstawicielstw Toyoty w Europie, dostarczając klientom w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech łącznie 13137 aut dostawczych, co stanowi niemal 20% wszystkich samochodów użytkowych naszej marki sprzedanych na kontynencie” – dodał Tomasz Suliga.

Duży wybór wersji i konfiguracji

PROACE i PROACE CITY to samochody dostawcze dla małych i dużych firm. Ich gamy modelowe się uzupełniają, oferując samochody o 5 długościach nadwozia, wielu różnych wersjach wyposażenia, zaawansowanych technicznie systemach oraz bogatą gamą silników sparowanych z manualnymi i automatycznymi skrzyniami biegów.

Konfiguracje odmian osobowych – Verso – są przystosowane do potrzeb przewozu pracowników lub pasażerów, rodzin z dziećmi oraz VIP-ów. Wersje dostawcze wyróżniają się praktycznością – nawet kompaktowy model PROACE CITY daje możliwość przewozu dwóch europalet.

Wszystkie samochody z rodziny PROACE są objęte gwarancją na 3 lata lub 1 milion kilometrów.