CHODZEŃ Warszawa - Nowa Toyota Hilux GR SPORT | Wersja inspirowana rajdami

Nowa Toyota Hilux GR SPORT

Wersja inspirowana rajdami

2022-01-03

Toyota Hilux zostanie wzbogacona o nową wersję – GR SPORT. Będą ją wyróżniały ekskluzywne elementy stylistyczne z motywem GR wewnątrz i na zewnątrz, a także specjalnie zaprojektowane elementy zawieszenia zapewniające lepszą kontrolę nad pojazdem. Dodać do tego należy silnik o pojemności 2,8 l i mocy 204 KM, imponującą zdolność do ciągnięcia przyczepy o masie 3,5 t i ładowność na poziomie 1 t. Hilux GR SPORT w salonach pojawi się latem 2022 roku.

Toyota Hilux nie raz udowodniła swoją wytrzymałość i niezawodność, biorąc udział w Rajdzie Dakar – najtrudniejszej imprezie motorsportowej świata. Sukcesy zespołu TOYOTA GAZOO Racing zainspirowały producenta do stworzenia Hiluxa GR SPORT – nowej, najwyższej wersji tego modelu.

Nowy Hilux GR SPORT powstał z myślą o dalekich wyprawach i sportowych wyzwaniach. Zastosowano w nim specjalnie zaprojektowane elementy zawieszenia, które przyczyniają się do jeszcze lepszych wrażeń z jazdy. Zapewniają też lepszą kontrolę nad pojazdem, szybszą reakcję auta oraz lepsze prowadzenie. Wyjątkowy charakter auta podkreślają ekskluzywne elementy stylistyczne na zewnątrz i w kabinie.

Niezmienne pozostały natomiast wszystkie te atuty, z których od lat słynie Hilux. Mowa tu m.in. o zdolnościach terenowych tego samochodu, które pozwalają mu pokonać każdy teren. Weszły one na jeszcze wyższy poziom ze wsparciem aktywnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu oraz systemu aktywnej kontroli trakcji.

„Toyota Hilux ma legendarną reputację jako auto twarde i niezawodne. Odnosi się to nie tylko do naszej rajdówki, ale i do aut drogowych, w tym wersji GR SPORT. Nowy model, który jest inspirowany naszymi samochodami z Rajdu Dakar, oferuje wrażenia z jazdy na jeszcze wyższym poziomie, zarówno na drogach jak i bezdrożach. Czuć w nim ducha sportowej rywalizacji, dzięki czemu klienci na całym świecie mogą posmakować atmosfery Rajdu Dakar” – tak o Hiluxie GR SPORT mówi Nasser Al-Attiyah, kierowca TOYOTA GAZOO Racing, wielokrotny mistrz świata w rajdach terenowych i trzykrotny triumfator Rajdu Dakar.

Zmodyfikowane zawieszenie

Jedną z najważniejszych zmian, jeśli chodzi o układ zawieszenia, jest wprowadzenie amortyzatorów jednorurowych z przodu i z tyłu, a także zmodyfikowanych sprężyn. Jednorurowa konstrukcja daje większą przestrzeń na tłok, co powoduje lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Pozwala także na zachowanie optymalnych właściwości oleju w trakcie jazdy w trudnych warunkach.

Usztywniono przednie sprężyny śrubowe i pomalowano je na czerwono (podobnie jak amortyzatory). W aucie zastosowano także poprawki znane z nowego Hiluxa, w tym przeprojektowane resory piórowe i nowe tuleje.

Wersję GR SPORT cechują lepsze właściwości jezdne, a także lepsze osiągi na prostej. Karoseria zachowuje się stabilniej, przechyły nadwozia są pod kontrolą, podobnie jak przyczepność tylnej osi.

Komfort jazdy znacznie się poprawił dzięki szybkiej reakcji na wibracje o wysokiej częstotliwości i zwiększonej zdolności tłumienia, co pozwala kontrolować zachowanie nadwozia i eliminować wstrząsy.

Rewelacyjne osiągi

Nowy Hilux GR SPORT będzie wyposażony w mocny, 2,8-litrowy silnik, który jest w ofercie modelu od 2020 roku. Jednostka napędowa ma moc 204 KM (150 kW) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączono z 6-biegową skrzynią automatyczną. Samochód występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną.

Wersja GR SPORT zachowuje ponadprzeciętne zdolności przewozowe Hiluxa. Może pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 t, a jego ładowność wynosi 1 t.

Wyjątkowy design

Niebanalny charakter wersji GR SPORT podkreślają ekskluzywne elementy stylistyczne na zewnątrz i wewnątrz auta.

Z przodu uwagę zwraca czarny przedni grill, na którym można dostrzec wzór w kształcie litery G na kratce, a także poprzeczkę z napisem TOYOTA. Stanowi to nawiązanie do dziedzictwa modelu i klasycznych Hiluxów 4. generacji z początku lat 80. Mocna stylistyka przedniej części podkreślona jest nowymi, powiększonymi obramowaniami świateł przeciwmgielnych.

Kontrastowe czarne wykończenie mają również 17'' felgi aluminiowe, które są wyposażone w opony terenowe. Czarny motyw jest obecny także na lusterkach, bocznych stopniach, błotnikach, nad przestrzenią ładunkową i w klamce tylnej klapy. Stanowi to doskonały kontrast dla jaskrawoczerwonych osłon, amortyzatorów i sprężyn.

We wnętrzu znajdziemy nowe, sportowe fotele, które wykonano z czarnej skóry oraz syntetycznego zamszu i dopełniono czerwoną perforacją oraz obszyciami. Na fotelach, dywanikach, przycisku Start znaleźć można logotypy GR SPORT, które w formie animacji graficznej widnieją również na wyświetlaczu.

Kierowca może korzystać z łopatek do zmiany biegów, a sportowe pedały wykonano z aluminium. Wstawki nawiązujące do włókna węglowego dodają rasowego charakteru, podobnie jak czerwona listwa dekoracyjna poprowadzona w poprzek kokpitu czy niebieskie podświetlenie panelu drzwi.

Wyposażenie nowej wersji bazuje na najwyższych dotychczasowych specyfikacjach Hiluxa i zawiera światła w technologii LED, przycisk Start, dwustrefową klimatyzację, system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Nowy Hilux GR SPORT trafi do europejskich salonów latem 2022 roku.