CHODZEŃ Warszawa - Toyota na 6. miejscu w rankingu Best Global Brands 2022

Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną

Firma Interbrand opublikowała ranking Best Global Brands 2022
Firma Interbrand udostępniła swój coroczny ranking najpopularniejszych marek na świecie – Best Global Brands 2022. Toyota po raz 19 z rzędu zajęła pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej, a w ogólnym zestawieniu awansowała na 6. miejsce. Japońska marka została wyceniona na 59,8 mld dolarów, co oznacza wzrost w ciągu roku o 10%. Jest to najwyższy wynik Toyoty w historii tego badania.

Obecna w ponad 170 krajach i regionach Toyota Motor Corporation jest największym producentem samochodów na świecie. W 2021 roku koncern sprzedał niemal 10,5 mln pojazdów – jest to aż o 10% więcej niż rok wcześniej. Główną siłą napędową firmy jest marka Toyota, która zanotowała w ubiegłym roku ponad 9,6 mln sprzedanych aut. Zapewniło to jej pozycję lidera branży.

W czym tkwi tajemnica sukcesu Toyoty? Jednym z powodów jest niewątpliwie to, że marka oferuje szeroką, dostosowaną do lokalnych potrzeb gamę samochodów, które gwarantują wysoką jakość i niezawodność. Dodać do tego należy szeroki wachlarz zelektryfikowanych napędów i zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, oferowanych w przystępnych cenach lub w standardzie. 

Zdaniem ekspertów Interbrand siłą Toyoty jest:

  • szeroka i zdywersyfikowana gama modeli,
  • największa na świecie sprzedaż zelektryfikowanych samochodów,
  • wybór wielu różnych technologii elektryfikacji, które ułatwiają dostosowanie oferty do potrzeb i możliwości klientów na poszczególnych rynkach. 

Toyota od 25 lat konsekwentnie rozbudowuje gamę zelektryfikowanych samochodów. Równolegle rozwija też wszystkie rodzaje nisko- i bezemisyjnych napędów. Co więcej, ich modułowa konstrukcja umożliwia stosowanie wielu tych samych komponentów w samochodach hybrydowych, hybrydach plug-in, autach elektrycznych na baterie oraz elektrycznych na wodór. Ta strategia przyczynia się do zwiększenia tempa dekarbonizacji motoryzacji zarówno w krajach rozwiniętych jak i rozwijających się. 

Pozycję marki Toyota wzmacniają również jej sukcesy w międzynarodowym motorsporcie, w tym tytuły mistrzowskie w WRC i WEC oraz zwycięstwo w Rajdzie Dakar. 

Pełny ranking firmy Interbrand jest dostępny na:

Miejsce w Top 100 Marka

Wartość marki
(mld USD)

6 Toyota 59,757
8 Mercedes-Benz 56,103
12 Tesla 48,002
13 BMW 46,331
26 Honda 22,837
35 Hyundai 17,314
46 Audi 14,976
48 Volkswagen 14,819
50 Ford 14,431
53 Porsche 13,504

Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2022 firmy Interbrand

Miejsce Marka Sektor

Wartość marki
(mld USD)

1 Apple Technologie 482,215
2 Microsoft Technologie 278,228
3 Amazon Sprzedaż 274,819
4 Google Technologie 251,751
5 Samsung Technologie 87,689
6 Toyota Motoryzacja 59,757
7 Coca-Cola Napoje 57,535
8 Mercedes-Benz Motoryzacja 56,103
9 Disney Media 50,325
10 Nike Produkty sportowe 50,289