CHODZEŃ Warszawa - Toyota sprzedała od 1997 roku już ponad 15 mln hybryd

PONAD 15 MILIONÓW SPRZEDANYCH HYBRYD TOYOTY NA ŚWIECIE

W EUROPIE SPRZEDANO JUŻ PONAD 2,8 MILIONA HYBRYD

2020-04-28

W 1997 roku na rynku zadebiutowała Toyota Prius – pierwszy seryjny samochód ze zelektryfikowanym napędem hybrydowym. Od tego czasu Toyota sprzedała na świecie ponad 15 milionów hybryd, a w Europie – ponad 2,8 miliona hybryd.

 

Pierwszy seryjny samochód Toyoty z napędem hybrydowym debiutował w 1997 roku. W ciągu 23 lat, które minęły od tego czasu, japoński producent sprzedał na całym świecie ponad 15 milionów hybryd. Gama samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa liczy obecnie 44 modele i obejmuje niemal wszystkie segmenty.

Z kolei Toyota Motor Europe dostarczyła swoim europejskim klientom 2,8 miliona takich aut. W swojej ofercie ma 19 modeli z napędem hybrydowym. W 2019 roku hybrydy stanowiły 52% całkowitej sprzedaży koncernu w regionie, w Europie Zachodniej i Środkowej wartość ta jest jeszcze wyższa i stanowi 63%.

Toyota postawiła na elektromobilność

Prace nad spalinowo-elektrycznym napędem hybrydowym Toyota rozpoczęła 25 lat temu. Liderem zespołu, który otrzymał ambitne zadanie opracowania niskoemisyjnego samochodu XXI wieku, został Takeshi Uchiyamada. Pierwszy Prius wszedł na rynek w czasie podpisywania protokołu z Kioto, w którym państwa z całego świata zobowiązały się do przeciwdziałania globalnemu ociepleniu. W ciągu 23 lat, które minęły od tego czasu, hybrydy Toyoty pozwoliły uniknąć emisji ponad 120 milionów ton CO2.

Toyota jest obecnie liderem rynku zelektryfikowanych samochodów, a Toyota Motor Europe znalazła się najbliżej spełnienia norm emisji spalin obowiązujących w Unii Europejskiej od 2020 roku spośród wszystkich producentów obecnych na europejskim rynku.

„Duża popularność hybryd Toyoty sprawia, że nasza marka jest na najlepszej drodze do osiągnięcia średniej emisji nowych samochodów na poziomie 95 g/km, zgodnie z nowymi wymaganiami Unii Europejskiej” – powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe.

„Samochody z pełnym napędem hybrydowym są wyjątkowo efektywne i poruszają się w bezemisyjnym trybie elektrycznym przez ponad połowę czasu jazdy po mieście” – kontynuował Harrison.

4. generacja napędu hybrydowego Toyoty

Samochody z napędem hybrydowym z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. W ostatnim czasie sprzedaż hybryd gwałtownie wzrosła. Stało się to m.in. za sprawą coraz bardziej rozbudowanej gamy modeli z napędem hybrydowym 4. generacji, opracowanych w technologii TNGA. Auta te wyróżniają się przyciągającym wzrok designem, świetnymi właściwościami jezdnymi, a także wyjątkowo niskim zużyciem paliwa bez ładowania akumulatora z zewnętrznej sieci.

W 2019 roku sprzedaż hybryd w Europie przekroczyła pół miliona egzemplarzy. Stanowi to najlepszy dowód na to, że samochody z napędem hybrydowym są doskonałą alternatywą dla pojazdów wyposażonych w silniki konwencjonalne – zarówno pod względem designu i właściwości jezdnych, jak i ceny, kosztów utrzymania i praktyczności.

Dostępne obecnie na rynku hybrydy Toyoty są wyposażone w zaawansowany technologicznie napęd hybrydowy 4. generacji. Są w stanie poruszać się w mieście na samym silniku elektrycznym przez ponad połowę czasu jazdy, a nawet i dłużej. Zachwycają swoją wydajnością, oszczędnością i niskoemisyjnością. Na co dzień przekonują się o tym kierowcy hybrydowej Toyota C-HRCorolliRAV4Camry czy Priusa.

W tym czasie większość producentów dopiero zdobywa doświadczenie w eksploatacji swoich technologii hybrydowych.

„Dziś w części modeli wyposażonych w napęd hybrydowy 4. generacji zobaczymy na wyświetlaczu między zegarami kołowy wykres czasu jazdy na samym silniku elektrycznym. Pozwala on się przekonać, że 60% czy nawet 80% czasu jazdy hybrydą w trybie EV, które wykazywały niezależne badania, jest osiągalne bez specjalnych starań dla każdego kierowcy. Takie wyniki docierają do nas od klientów podczas wizyt w serwisie na przeglądach okresowych. A przecież poruszanie się w mieście przez ponad 60% czasu wyłącznie na silniku elektrycznym to kolosalne oszczędności w zużyciu paliwa i emisji spalin” – zaznaczył Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

Kolejny krok – samochody elektryczne na baterie i wodór

Zdaniem Toyoty technologia hybrydowa odgrywa kluczową w elektryfikacji transportu samochodowego. Doświadczenie, zdobyte podczas dwóch dekadach produkcji hybryd, sprawiło, że koncern intensywnie rozwija także inne technologie niskoemisyjnych napędów, takie jak hybrydy plug-in, auta elektryczne na baterie oraz na wodorowe ogniwa paliwowe. Toyota widzi przyszłość motoryzacji w równoległym wykorzystaniu różnych rozwiązań, w zależności od warunków prawnych, dostępnej infrastruktury i zapotrzebowania klientów.

„Intensywnie pracujemy nad zwiększeniem wydajności baterii i obniżeniem kosztów produkcji samochodów elektrycznych. Ale dopóki nie przezwyciężymy trudności związanych z popularyzacją aut bezemisyjnych, najszybszym sposobem na obniżenie emisji z transportu samochodowego są hybrydy” – podkreślił Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyota Motor Corporation.

Toyota dysponuje bogatą wiedzą dotyczącą kluczowych technologii elektryfikacji napędów. Stawia ją to na pozycji lidera rozwoju nisko- i bezemisyjnych samochodów.

Inżynierowie koncernu intensywnie pracują nad rozwojem najnowocześniejszych rozwiązań w dziedzinie silników elektrycznych, baterii i jednostek sterujących, które umożliwiają wydajne zarządzanie energią podczas jazdy w zelektryfikowanych samochodach wszystkich typów – zarówno w pełnych hybrydach (HEV) i hybrydach plug-in (PHEV), jak i w autach elektrycznych na wodór (FCEV) i na baterie (BEV).

Toyota planuje do 2025 roku wprowadzić na europejski rynek 40 nowych lub zaktualizowanych modeli ze zelektryfikowanym napędem, w tym przynajmniej 10 aut elektrycznych. Hybrydy będą stanowiły kluczowy rodzaj napędu, gdyż obecnie najlepiej odpowiadają na potrzeby szerokiego grona kierowców i dzięki dużej przystępności pozwalają szybko obniżać emisję CO2. Długofalowym celem, który przyświeca Toyocie od czasu premiery pierwszego Priusa, jest osiągnięcie całkowitej bezemisyjności samochodów.