CHODZEŃ Warszawa - Toyota z rekordowym udziałem w europejskim rynku
  1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota Motor Europe z rekordowym udziałem w rynku
26 kwietnia 2022

Toyota z rekordowym udziałem w europejskim rynku

Wyniki z I kwartału 2022 roku
W I kwartale 2022 roku Toyota Motor Europe (TME) utrzymała stabilną sprzedaż (284 506 aut), a jej udział w rynku wzrósł do 7,6% (+1 p.p.). Sprzedaż zelektryfikowanych pojazdów Toyoty i Lexusa wzrosła rok do roku o 18% (do 196 473 aut). Stanowią one 68% sprzedaży TME (w Europie Zachodniej i Środkowej – 79%). Najpopularniejszymi hybrydami Toyoty w Europie są Corolla Hybrid, Yaris Cross Hybrid i Toyota C-HR Hybrid.

Toyota Motor Europe ze wzrostem sprzedaży

W I kwartale 2022 roku Toyota Motor Europe sprzedała 284 506 samochodów (-1%). Jest to znacznie lepszy wynik od średniej rynku, który skurczył się rok do roku o 14%.

Udział TME w rynku wyniósł 7,6% (+1 p.p. rok do roku).

Cały czas utrzymuje się duże zapotrzebowanie na niskoemisyjne, zelektryfikowane modele Toyoty i Lexusa. Ich sprzedaż w I kwartale 2022 roku wzrosła w porównaniu do tego samego okresu 2021 roku o 18% – do poziomu 196 473 aut. Udział zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży TME w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, wyniósł 79%, a w całym regionie – 68%.

„Sytuacja na rynku była znacznie gorsza niż przewidywaliśmy, ale jestem bardzo zadowolony z naszych wyników w pierwszym kwartale. Siła naszych produktów jest większa niż kiedykolwiek – atrakcyjność naszej gamy wzmacniają takie auta jak Yaris Cross, Aygo X i elektryczny SUV bZ4X. Choć zamówienia na produkowane przez nas samochody biją wszelkie rekordy, polityczne i ekonomiczne turbulencje w Europie oraz wciąż trwające problemy z ciągłością łańcuchów dostaw wpływają bardzo niekorzystnie na rynek motoryzacyjny. Mimo to zamierzamy w 2022 roku osiągnąć kolejny wzrost sprzedaży, choć musieliśmy nieco obniżyć cele sprzedażowe na ten rok” – zaznaczył Matt Harrison, prezes i CEO Toyota Motor Europe.

Toyota z 7,2-procentowym udziałem w rynku

W I kwartale 2022 roku sprzedaż marki Toyota wzrosła o 1% i osiągnęła poziom 270 913 samochodów. Wynik ten przełożył się na 7,2-procentowy udział marki w europejskim rynku samochodów osobowych (+0,8 p.p. rok do roku).

Największą popularnością cieszyły się takie modele Toyoty, jak Corolla (54 936 egz.), Yaris Cross (40 977 egz.), Yaris (38 976 egz.) i RAV4 (38 704 egz.). Odpowiadają one łącznie za 75% całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie.

Zelektryfikowane auta Toyoty

W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2022 roku klienci w Europie kupili 185 361 zelektryfikowanych samochodów Toyoty. Jest to aż o 21% więcej niż rok wcześniej.

Najczęściej wybieranymi modelami ze zelektryfikowanym napędem były Corolla Hybrid (46 537 egz.), Yaris Cross Hybrid (38 130 egz.), Toyota C-HR Hybrid (33 640 egz.), RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (31 655 egz.) oraz Yaris Hybrid (30 238 egz.).