CHODZEŃ Warszawa - Toyota umacnia się na pozycji lidera rynku flotowego
  1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota najczęściej wybieraną marką przez polskie firmy. Dane po dziewięciu miesiącach 2023 roku
9 października 2023

Toyota liderem rynku flotowego w Polsce

Dane po trzech kwartałach 2023 roku

Od stycznia do września 2023 roku firmy zarejestrowały 47 020 aut osobowych Toyoty, co zapewniło marce pozycję lidera rynku flotowego w Polsce. Najczęściej wybieranym autem była Corolla. W Top 10 najpopularniejszych osobowych samochodów flotowych znalazło się aż pięć modeli Toyoty.

 

Toyota umacnia się na pozycji lidera rynku flotowego w Polsce. W trzech pierwszych kwartałach 2023 roku firmy zarejestrowały 47 020 samochodów osobowych marki – prawie tyle, ile konkurenci z drugiej i trzeciej lokaty łącznie.

W porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego marka odnotowała 25-procentowy wzrost. Dzięki zaufaniu firm Toyota ma aż 18,5% udziału w polskim rynku flotowym, co jest wzrostem o 1,6 p.p. w stosunku do roku ubiegłego.

Corolla najpopularniejszym samochodem firmowym

W 2023 roku najpopularniejszym autem firmowym jest Corolla. Samochód ten jest oferowany z napędami hybrydowymi 5. generacji oraz w trzech wersjach nadwoziowych – Hatchback, Sedan i TS Kombi. Od początku roku firmy zarejestrowały 15 870 egz. tego modelu (wzrost o 13%).

Wśród dziesięciu najpopularniejszych modeli znalazły się jeszcze cztery inne Toyoty:

  • na trzecim miejscu uplasował się Yaris (7548 egz.),

  • piątą lokatę zajmuje Toyota C-HR (4845 egz.),

  • na szóstym miejscu jest Yaris Cross (4829 egz.),

  • na dziesiątej pozycji uplasował się RAV4 (4054 egz.).

Inne modele Toyoty również się przyczyniły do bardzo dobrych wyników Toyoty na rynku flotowym:

  • Toyota Aygo X była drugim najchętniej wybieranym autem w segmencie A (1340 egz., wzrost o 210%), a udział Toyoty w rynku małych aut flotowych wyniósł aż 33,5%,

  • Corolla Cross z wynikiem 2720 zarejestrowanych aut zaznaczyła mocną pozycję w segmencie C-SUV, w którym liderem jest Toyota C-HR – w tej klasie marka ma 21,1-procentowy udział,

  • Camry ma 10,6-procentowy udział w segmencie D (2311 egz., 39% wzrostu).

Nowa odsłona programu flotowego Toyoty

Toyotę na rynku flotowym wyróżnia niezwykle elastyczna oferta, a także najwyższy poziom obsługi klienta. Wykwalifikowani doradcy flotowi, którzy pracują w każdej stacji dilerskiej, pomagają dobrać odpowiednie modele i proponują najwłaściwsze sposoby finansowania. 

Ostatnio marka wzmocniła swoją ofertę dla najważniejszych modeli flotowych, w tym samochodów z napędami hybrydowymi. Dostępność aut została zwiększona, a zamówienia realizowane są szybko i z gwarancją terminu dostaw.

Toyota przygotowała także atrakcyjne plany finansowania – od kredytów przez leasing po wynajem długoterminowy. W ramach programu KINTO ONE dostępne są nowoczesne formy finansowania nowych samochodów bez konieczności posiadania ich na własność, w tym program wynajmu długoterminowego KINTO ONE, który umożliwia Toyocie zagwarantowanie stałych miesięcznych kosztów użytkowania.