CHODZEŃ Warszawa - Toyota liderem sektora motoryzacyjnego | Interbrand 2023
  1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota liderem sektora motoryzacyjnego w rankingu Best Global Brands 2023 firmy Interbrand
23 listopada 2023

Toyota liderem sektora motoryzacyjnego według firmy Interbrand

Ranking Best Global Brands 2023

Firma Interbrand opublikowała coroczny ranking najbardziej cenionych marek na świecie. Toyota utrzymała pozycję lidera sektora motoryzacyjnego – po raz 20. z rzędu. W najnowszym raporcie Best Global Brands 2023 firma została wyceniona na 64,5 mld dolarów, co dało jej szóste miejsce w ogólnym rankingu.

 

Toyota jest jednym z największych producentów samochodów na świecie dostarczającym swoje pojazdy do klientów w ponad 170 krajach i regionach. W 2022 roku koncern sprzedał prawie 10,5 mln samochodów spod znaku Toyoty, Lexusa, Daihatsu oraz Hino. Kolejny rok z rzędu swoją siłę udowodniła marka Toyota, osiągając globalną sprzedaż na poziomie ponad 9,5 mln aut.

W czym tkwi tajemnica sukcesu Toyoty? Zdaniem ekspertów firmy Interbrand tak doskonałe wyniki sprzedażowe są wynikiem szerokiej gamy modelowej dostępnej z różnymi napędami, w tym oszczędnym i trwałym napędem hybrydowym, rozwijanym przez firmę od ponad 25 lat.

Toyota stale poszerza swoją gamę zelektryfikowanych samochodów oraz równolegle rozwija wszystkie rodzaje nisko- i bezemisyjnych napędów, a także na szeroką skalę inwestuje w technologię wodorową. Dzięki temu japoński koncern znalazł się w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych na świecie.

Klientom na całym świecie dostarczono już ponad 23 mln zelektryfikowanych aut Toyoty! Poza tak świetnymi wynikami sprzedaży silną pozycję marki budują także sukcesy zespołu TOYOTA GAZOO Racing w motorsporcie – zwycięstwa w cyklach WRC i WEC, a także w Rajdzie Dakar. Doświadczenia zdobyte podczas najbardziej wymagających zawodów służą później w projektowaniu nowych aut i wyjątkowych wersji.

Pełny ranking wartości marek firmy Interbrand jest dostępny na: https://interbrand.com/best-global-brands/

Duży van Toyota PROACE MAX

Gama aut Toyota Professional została poszerzona o nowy model – PROACE MAX. Auto to z łatwością można skonfigurować zgodnie z potrzebami prowadzonego biznesu. Samochód dostępny jest jako 1- lub 3-kierunkowa wywrotka, w wersji Platforma, jako podwozie do zabudowy, a także w wariancie brygadowym z podwójną kabiną. Do wyboru są też 2 rozstawy osi, 3 długości i 3 wysokości przestrzeni ładunkowej.

W swoim największym wariancie Toyota PROACE MAX Electric ma przestrzeń bagażową o pojemności 17 m3, co jest najlepszym wynikiem w segmencie. Pojazd charakteryzuje się też niskim progiem załadunkowym i otworem ładunkowym o regularnych kształtach, co ułatwia ładowanie i rozładowywanie towarów.

Nowy PROACE MAX został wyposażony w bateryjny napęd elektryczny. Zasięg tego bezemisyjnego auta wynosi do 420 km (wg WLTP).

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2023 firmy Interbrand

     Miejsce w Top 100      Marka

      Wartość marki (mld USD)      

6 Toyota 64,504
7        Mercedes-Benz       61,414
10 BMW 51,157
12 Tesla 49,937
27 Honda 24,412
32 Hyundai 20,412
45 Audi 16,352
47 Porsche 16,215
50 Volkswagen 15,140
51 Ford 14,867

Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2023 firmy Interbrand

     Miejsce w Top 100      Marka

    Sektor   

  Wartość marki   

     (mld USD)

1 Apple Technologie         502,680
2 Microsoft Technologie         316,659
3 Amazon Sprzedaż         276,929
4 Google Technologie         260,260
5 Samsung Technologie          91,407
6 Toyota Motoryzacja         64,504
7 Mercedes-Benz Motoryzacja         61,414
8 Coca-Cola Napoje         58,046
9 Nike  Produkty sportowe          53,773
10 BMW Motoryzacja         51,157