CHODZEŃ Warszawa - W gamie Hiluxa debiutuje wersja GR SPORT II | Toyota
  1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Nowa wersja Hiluxa GR SPORT
17 października 2023

W gamie Toyoty Hilux debiutuje wersja GR SPORT II

Szerszy rozstaw kół, zmodyfikowane zawieszenie oraz hamulce

GR SPORT II to nowa wersja wyposażenia, która debiutuje w gamie Toyoty Hilux. Odmiana ta ma szerszy rozstaw kół, zmodyfikowane zawieszenie oraz hamulce, co zapewnia lepsze właściwości terenowe. Dodać do tego należy sportowe akcenty stylistyczne, nowe multimedia i niezawodny silnik 2,8 l o mocy 204 KM i 500 Nm momentu obrotowego.

Legendarny pick-up Toyoty – Hilux – od 1968 roku dowodzi swej niezawodności, trwałości i wytrzymałości. Auto sprawdziło się w najbardziej wymagających warunkach we wszystkich zakątkach globu. W 2024 roku gama tego modelu wzbogaci się o nową wersję – GR SPORT II.

Co będzie wyróżniało Toyotę Hilux GR SPORT II? Wersja ta będzie dostępna z podwójną kabiną. Od standardowego Hiluxa będzie się różniła szerszym rozstawem kół przednich (o 140 mm) i tylnych (o 155 mm), a także lepszym prowadzeniem – zarówno w terenie, jak i na drogach. Auto w tej odmianie prowadzi się stabilniej, nadwozie mniej się przechyla, a układ kierowniczy jest jeszcze bardziej precyzyjny. Układ jezdny pracuje ciszej, zawieszenie i hamulce ulepszono pod kątem usportowionego prowadzenia, zachowując jednocześnie wysoki poziom komfortu.

Toyota Hilux GR SPORT II została wyposażona w sprawdzony i wytrzymały silnik o pojemności 2,8 l, który w gamie modelu jest od 2020 roku. Jednostka napędowa o mocy 204 KM/150 kW i 500 Nm momentu obrotowego połączona jest z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Umożliwia ona holowanie przyczepy o masie do 3500 kg, a ładowność tego pojazdu wynosi do 1000 kg.

Hilux w sportowym wydaniu

Nowa wersja Toyoty Hilux – GR SPORT II – walory prawdziwego pick-upa łączy ze sportowym charakterem. Hilux w tej odmianie wyróżnia się czerwonymi sprężynami, pomalowanymi na czarno elementami przedniego zawieszenia i czerwonymi detalami tylnego zawieszenia. Całość uzupełniają czarne błotniki. W aucie zastosowano nowe, 17" felgi aluminiowe, za którymi skrywają się pomalowane na czerwono zaciski.

Odmiana GR SPORT II wyróżnia się także przednim grillem oraz klasyczną nazwą TOYOTA w miejscu logotypu. Całość uzupełniają pomalowane na czarno stopnie boczne, lusterka oraz klamki. Przednia osłona została pomalowana na srebrno, a z przodu i z tyłu umieszczono emblematy GR SPORT.

Stylowe wnętrze i nowe multimedia

Projektanci Hiluxa GR SPORT II sportowe akcenty wprowadzili również do kabiny tego rasowego pick-upa. Zastosowano tu przednie, sportowe fotele wykonane z zamszu i skóry, z perforacją oraz szarymi przeszyciami. Zostały one zaprojektowane tak, by ograniczać przesuwanie się ciała podczas jazdy w terenie, a zarazem zapewniać wysoki komfort. Na zagłówkach umieszczono logotypy GR SPORT, które pojawiają się także na wyświetlaczach.

Sportowe pedały wykonano z aluminium, a przy kierownicy zamontowano łopatki do zmiany biegów. Nowością są hydrograficzne zdobienia na desce rozdzielczej i boczkach drzwi.

Wersję tę wyposażono w najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect®, który obsługiwany jest przy pomocy 8" dotykowego ekranu. Standardem jest wbudowana nawigacja oparta na chmurze, która pokazuje trasę nawet po utraceniu połączenia z internetem. Samochód może łączyć się ze smartfonami bezprzewodowo przy pomocy interfejsu Apple CarPlay* oraz przewodowo – poprzez interfejs Android Auto™. Dzięki modułowi DCM można dokonać aktualizacji metodą over-the-air multimediów oraz elementów systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE bez konieczności wizyty w serwisie.

Lepsze prowadzenie w terenie

Hilux w nowej wersji GR SPORT II jeszcze lepiej będzie się sprawował w terenie. Sprzyja temu większy prześwit (o 20 mm), szerszy rozstaw kół przednich (o 140 mm) i tylnych (o 155 mm). Kąt natarcia zwiększył się dzięki temu z 29º do 30º.

Poprawiona została również aerodynamika pojazdu, a wszystko to dzięki zastosowaniu nowego przedniego zderzaka z przeprojektowaną oprawą świateł przeciwmgielnych, która zmniejsza turbulencje w nadkolu oraz redukuje opór powietrza. Hilux GR SPORT II zyskał też zmieniony spojler nad przestrzenią ładunkową oraz nową pokrywę o aerodynamicznych kształtach.

Zmodyfikowane zostało również zawieszenie. Wersję Hilux GR SPORT II wyposażono w amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie i szybszą reakcję podczas jazdy w trudnych warunkach i po nierównym terenie. Dodać do tego należy nowe, lżejsze 17" felgi aluminiowe z oponami tylu AT. Układ hamulcowy zyskał 17" tarcze z przodu, a z tyłu hamulce bębnowe zostały zastąpione 15" hamulcami tarczowymi.

Sprzedaż nowej Toyoty Hilux GR SPORT II rozpocznie się w pierwszej połowie 2024 roku. Pierwsze auta zostaną dostarczone w drugim półroczu 2024 roku.

* Apple CarPlay jest znakiem towarowym Apple Inc.