CHODZEŃ Warszawa - Nowa Toyota GR Yaris stworzona do jazdy wyczynowej
  1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Nowa Toyota GR Yaris. Jeszcze większe możliwości wyczynowej jazdy oraz dwie wersje specjalne
28 lutego 2024

Nowa Toyota Nowa Toyota GR Yaris stworzona do jazdy wyczynowejGR Yaris stworzona do jazdy wyczynowej

Limitowane wersje specjalne Ogier i Rovanperä

Nowa Toyota GR Yaris to samochód stworzony do wyczynowej jazdy. Wzmocniona płyta podłogowa, ulepszone zawieszenie, stały napęd na cztery koła i nowe tryby jazdy – to tylko niektóre atuty tego pojazdu napędzanego 3-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem 1.6. Nowy GR Yaris będzie oferowany wyłącznie z Pakietem Sport z ulepszonym chłodzeniem w standardzie. Dostępne będą też dwie limitowane wersje specjalne – Ogier i Rovanperä.

Samochód rajdowy musi doskonale radzić sobie w każdych warunkach – zarówno na rozgrzanym asfalcie, jak i na szutrowych drogach czy pokrytych śniegiem i lodem trasach. Takim właśnie pojazdem jest nowa Toyota GR Yaris, stworzona we współpracy z zespołem TOYOTA GAZOO Racing, wielokrotnym zdobywcą mistrzowskich tytułów producentów i kierowców w WRC.

Połączenie mocy, stabilności i precyzji, doprowadzone do perfekcji w rajdowym modelu GR YARIS Rally1 HYBRID, znalazło odzwierciedlenie w nowej odsłonie sportowego GR Yarisa. To doskonały przykład nieustannego doskonalenia seryjnych samochodów Toyoty dzięki technologiom opracowywanym w motorsporcie.

Nowa Toyota GR Yaris

Nowy GR Yaris zadebiutował na początku 2024 roku na targach Tokyo Auto Salon. Jest to kolejna odsłona modelu, który odniósł spektakularny sukces na rynku aut sportowych i zdominował segment hot-hatch. W ciągu trzech lat od jego debiutu inżynierowie Toyoty, w konsultacji z profesjonalnymi kierowcami rajdowymi i wyścigowymi, pracowali intensywnie nad ulepszeniem GR Yarisa, by stał się jeszcze mocniejszy, jeszcze lepszy w prowadzeniu oraz dający jeszcze więcej przyjemności z jazdy.

Nowy GR Yaris otrzymał ulepszoną wersję turbodoładowanego, 3-cylindrowego silnika, który teraz ma większą moc i wyższy moment obrotowy. Jednostka ta została sparowana z nową, 8-biegową skrzynią automatyczną, która charakteryzuje się niesamowicie szybkimi zmianami przełożeń. Poprawiono też podwozie, a w kabinie zmodyfikowano pozycję za kierownicą, by była jeszcze bardziej sportowa. Zawieszenie dostrojono, by zapewniało doskonałą przyczepność nawet w ekstremalnych warunkach. Dostosowano też ustawienia sprężyn oraz wzmocniono przednie amortyzatory.

Nowy hot-hatch Toyoty zachował wszystkie te cechy, które przyniosły mu rynkowy sukces, ale oferuje też coś więcej. Do podstawowego wyposażenia zostały włączone najważniejsze elementy Pakietu Sport – dodatkowa chłodnica, intercooler z natryskiem wody oraz zmodyfikowany wlot powietrza.

Model trafi do sprzedaży w Europie latem 2024 roku.

Rajdowe technologie w seryjnym aucie

GR Yaris to doskonały przykład zaangażowania Toyoty oraz TOYOTA GAZOO Racing w nieustanne doskonalenie seryjnych samochodów dzięki doświadczeniom zdobywanym w motorsporcie. Pojazd ten od samego początku miał być czymś więcej niż tylko kolejnym hot-hatchem. Nowy silnik, nowy sterowany elektronicznie napęd na cztery koła i podwozie stworzone wyłącznie do tego model tylko to potwierdzają.

GR Yaris pojawił się na rynku w 2020 roku i spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem zarówno dziennikarzy, jak i klientów. Od tego czasu w Europie sprzedano już ponad 20 tys. egzemplarzy tego modelu, a poziom satysfakcji konsumentów osiągnął 99%. Zdecydowana większość GR Yarisów została zamówiona z Pakietem Sport. Nowy hot-hatch Toyoty bazuje właśnie na tej odmianie.

„Rozwijaj, ścigaj się, a w razie usterki napraw” – w myśl tej koncepcji przebiegały prace rozwojowe nad nowym GR Yarisem. W poszukiwaniu ulepszeń, samochód był testowany do granic możliwości swoich podzespołów. Naohiko Sato, główny inżynier, tak wspominał o tym etapie: „Każdy element nowego GR Yarisa powstał dzięki wiedzy i doświadczeniu, które zdobytył w motorsporcie Master Driver Akio Toyoda oraz nasi profesjonalni kierowcy rajdowi i wyścigowi”.

Testowany w najtrudniejszych zimowych warunkach

Toyota, wracając w 2017 roku po 18 latach przerwy do WRC, swój nowy zespół ulokowała w Jyväskylä w Finlandii. Miasto to jest powszechnie uważane za symboliczne centrum rajdów samochodowych. Wokół niego jest wiele wymagających dróg, na których można przygotowywać samochody do walki o zwycięstwo w rajdach.

Jest to zgodne z przekonaniem TOYOTA GAZOO Racing, że rozwój najłatwiej osiągnąć w ekstremalnych warunkach. Rywalizacja w WRC to dla Toyoty możliwość rozwijania nowych technologii i rozwiązań, które mogą znaleźć zastosowanie w seryjnych samochodach.

Więcej mocy, więcej kontroli

W chwili pojawienia się na rynku GR Yaris dysponował najmocniejszym 3-cylindrowym silnikiem na świecie. Teraz oferuje jeszcze więcej. Jego moc została podniesiona o 19 KM – do 280 KM, a moment obrotowy jest o 30 Nm wyższy i wynosi 390 Nm.

Warto jednak podkreślić, że projektanci nowego GR Yarisa nie tylko zwiększyli moc jednostki napędowej, lecz również dopracowali jej niezawodność. Jako poligon doświadczalny posłużyły rajdowe mistrzostwa Japonii oraz japońskie wyścigi długodystansowe.

Nowy GR Yaris otrzymał m.in. wzmocniony rozrząd, zwiększono ciśnienie wtrysku paliwa. Auto wyposażono w nowe, lekkie tłoki z odpornymi na zużycie pierścieniami, a do układu dolotowego dodano nowy czujnik ciśnienia.

W Europie nowy GR Yaris będzie oferowany wyłącznie z Pakietem Sport, który ma dodatkowe elementy układu chłodzenia, w tym nową dolną chłodnicę poprawiającą niezawodność podczas jazdy z w pełni otwartą przepustnicą, zmodyfikowane wloty powietrza oraz intercooler z natryskiem wody.

Nowa skrzynia automatyczna

Jedną z najistotniejszych zmian w nowym GR Yarisie jest wprowadzenie 8-biegowej automatycznej skrzyni GAZOO Racing Direct. W pracach nad nową przekładnią największy nacisk położono na jak najlepszy czas podczas redukcji przełożeń. Skrzynia automatyczna pozwala także kierowcy jeszcze bardziej skoncentrować się na kierowaniu.

Oprogramowanie automatycznej skrzyni biegów zostało tak dostosowane, by na bieżąco analizować użycie pedałów hamulca i przyspieszenia. Nowa skrzynia automatyczna przewiduje, kiedy konieczna będzie zmiana przełożenia (nawet przed zmianą zachowania auta), żeby wybór biegu odpowiadał intencjom kierowcy i przypominał zachowanie profesjonalnego zawodnika.

GR Yaris będzie też dostępny z 6-biegową skrzynią manualną. W przypadku tej ostatniej przełożenia będzie można zmieniać w oparciu o zachowanie auta, oddziaływanie sił podczas hamowania oraz prędkość

Zarówno skrzynię manualną, jak i automat poddano testom na torze wyścigowym. Lepsze czasy osiągnęły pojazdy wyposażone w automatyczną przekładnię.

Automatyczna skrzynia biegów była także sprawdzana w rajdowych mistrzostwach Japonii, serii TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge oraz Super Taikyu Series.

Co charakteryzuje nową przekładnię GAZOO Racing Direct? 8-biegowa skrzynia automatyczna ma ciasno zestopniowane przełożenia. Auto korzysta też z nowego systemu kontroli momentu obrotowego oraz kompaktowego elektromagnesu liniowego o wysokiej czułości. Dzięki zastosowaniu wysoce odpornego na ciepło materiału w sprzęgle oraz dostrojeniu ustawień oprogramowania sterującego uzyskano ultraszybkie zmiany biegów. Zmiana przełożeń w położeniu D jest płynna, a funkcja predykcyjnego wyboru biegu idealnie dostosowuje się do intencji kierowcy. Za chłodzenie układu odpowiada instalacja chłodnicy płynu do automatycznej skrzyni biegów.

Na uwagę zasługuje też nowa funkcja wyboru trybów jazdy – Sport, Normal, Eco. Pozwala ona dostosować auto do codziennych potrzeb poprzez modyfikację ustawień wspomagania kierownicy, pracy układu klimatyzacji, reakcji na pedał przyspieszenia czy układ zegarów przed kierowcą. W samochodach z automatyczną skrzynią GAZOO Racing Direct dostosowuje się także sposób zmiany przełożeń. W trybie Sport zmiany są błyskawiczne, w trybie Normal oraz Eco zachowano odpowiedni balans. W trybie Sport, gdy skrzynia znajduje się pozycji D, najważniejsza jest szybkość pracy, a w pozycji M zapewnia błyskawiczną zmianę przełożeń.

Napęd na cztery koła GR-FOUR

W nowej Toyocie GR Yarisie (tak jak i w poprzedniej wersji tego modelu) zastosowano stały, kontrolowany elektronicznie napęd na cztery koła GR-FOUR. Układ pracuje w trzech trybach – Normal, Gravel i Track, które dostosowują rozkład momentu obrotowego między koła przedniej i tylnej osi do warunków na drodze i stylu jazdy kierowcy.

Rozkład momentu obrotowego między osiami reguluje responsywne sprzęgło, zaś rozdziałem między kołami po lewej i prawej stronie zarządzają dwa mechanizmy różnicowe Torsen.

Napęd GR-FOUR używa różnych przełożeń dla przedniej i tylnej osi, umożliwiając tym samym rozkład momentu obrotowego między przednią i tylną osią nawet w pełnym zakresie od 100:0 (napęd na przednie koła) do 0:100 (napęd na tylne koła). Ta elastyczność daje przewagę nad dołączanymi systemami AWD, które wykorzystują podwójne sprzęgło, a także stałymi napędami 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym. System GR-FOUR jest przy tym znacznie od nich lżejszy.

Osiągi napędu GR-FOUR z łatwością można dostosować do swoich preferencji lub sytuacji na drodze za pomocą przełącznika trybu 4WD. W trybie Normal standardowy rozkład momentu obrotowego między przednią a tylną osią wynosi 60:40. W trybie Track więcej momentu obrotowego przechodzi na tył, ze zmiennym rozkładem między 60:40 a 30:70, aby zapewnić więcej przyjemności z jazdy na krętych drogach i torach. W trybie Gravel ustawienie podstawowe wynosi 53:47, co zapewnia szybką jazdę na torach lub rajdowych odcinkach specjalnych. W każdym trybie rozkład momentu obrotowego automatycznie dostosowuje się do działań kierowcy, zachowania pojazdu oraz warunków drogowych lub torowych.

ECU, czyli jednostka sterująca napędem na wszystkie koła, zapewnia płynną kontrolę rozkładu momentu obrotowego, dostosowaną do sytuacji na drodze, prędkości pojazdu oraz przyspieszenia i siły hamowania. System wykorzystuje również elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe, działające na podstawie danych z czujników mierzących prędkość obrotową kół, siłę odśrodkową i temperaturę sprzęgła.

Nadwozie o większej sztywności i ulepszony układ kierowniczy

Lekkie nadwozie GR Yarisa charakteryzuje się większą sztywnością, a wszystko to za sprawą zwiększenia liczby spawów laserowych o 13% oraz wykorzystania o 24% więcej klejów strukturalnych. Dzięki temu auto lepiej reaguje na skręcanie, lepiej się prowadzi i daje większe poczucie przyczepności.

GR Yaris powstał na wyjątkowej platformie. Z przodu zastosowano płytę podłogową z platformy GA-B z modelu Yaris. Z tyłu wykorzystano platformę GA-C z modeli o segment większych.

Nowa Toyota GR Yaris wciąż wykorzystuje lekkie i sztywne zawieszenie, które składa się z kolumn MacPhersona z przodu oraz podwójnych wahaczy poprzecznych wleczonych z tyłu. Zmieniono jedynie ich ustawienia (po konsultacjach z profesjonalnymi kierowcami z rajdów i wyścigów). Zastosowano dodatkowe śruby mocujące amortyzatory z przodu, dzięki czemu wyeliminowano ryzyko zmiany ustawień geometrii pojazdu podczas pracy tulei przy dużych obciążeniach. Przednie i tylne sprężyny mają nowe parametry pracy, dzięki czemu daje jeszcze większą pewność prowadzenia.

Wnętrze inspirowane motorsportem

Zmodyfikowana kabina nowego GR Yarisa podkreśla sportowy charakter auta. Wnętrze zostało stworzone z myślą o kierowcy. Korzystając z rad kierowców rajdowych i wyścigowych, zmieniono rozmieszczenie przycisków i przełączników. Wyłącznik układu stabilizacji toru jazdy (VSC), włącznik świateł awaryjnych oraz włącznik natrysku wody na intercooler umieszczono bliżej kierowcy. Przed pasażerem powiększono półkę na desce rozdzielczej, co ułatwia zamontowanie dodatkowych wskaźników lub monitorów dla pilota rajdowego.

Obniżono też górną krawędź deski rozdzielczej (o 50 mm), zmieniono umiejscowienie lusterka wstecznego, a panel sterowania przechylono o 15 stopni w kierunku kierowcy. Dzięki tym zmianom poprawiona została widoczność.

Przed kierowcą zamontowano 12,3" cyfrowe zegary z dwoma trybami wyświetlania do wybory – Normal oraz Sport. Prezentują one więcej informacji związanych z osiągami auta. Układ danych jest czytelny i przejrzysty, bez zbędnych ozdobników. W samochodach z automatyczną skrzynią biegów wyświetlana jest także temperatura oleju w przekładni, a także wizualne ostrzeżenie o zbyt wysokich obrotach przed próbą redukcji biegu.

Poprawiona została też pozycja za kierownicą. Fotel kierowcy obniżono o 25 mm i dostosowano do tych zmian umiejscowienie koła kierownicy. Zmiany te zostały wprowadzone m.in. za sprawą Akio Toyody, prezesa zarządu i dyrektora reprezentatywnego Toyota Motor Corporation, który w rajdach i wyścigach startuje pod pseudonimem Morizo. Nawiązując do zachowań podczas startów na torze, wspominał on, że kierowca przyciąga lewarek automatycznej skrzyni biegów do siebie, żeby zmienić bieg na wyższy, a żeby zredukować przełożenie, popycha go.

Aerodynamiczne nadwozie

A co z nadwoziem nowego GR Yarisa? Ono również poddane zostało licznym modyfikacjom. Bezcenne okazały się tu zwłaszcza informacje od kierowców testowych oraz zawodników startujących w rajdach i wyścigach. Dzięki ich sugestiom pieczołowicie dopracowano poszczególne elementy 3-drzwiowego nadwozia pod katem zwiększenia docisku oraz poprawienia aerodynamiki i przyczepności.

Tak na przykład dolny przedni grill otrzymał nową stalową kratkę, która łączy odpowiednią grubość i wytrzymałość z niższą masą. Powiększono boczne grille, a dolny zderzak ma teraz dzieloną konstrukcję, która sprawia, że można go łatwiej i taniej naprawiać.

Z tyłu otwór w dolnej krawędzi dolnej listwy ozdobnej umożliwia wydostanie się powietrza spod podłogi, zmniejszając opór powietrza, poprawiając zwrotność i stabilność samochodu oraz odprowadzając ciepło z układu wydechowego.

Światła przeciwmgielne oraz światła cofania przeniesiono ze zderzaka do zespołu tylnych świateł, co zmniejsza ryzyko ich uszkodzenia. Trzecie światło stop umieszczono teraz na dole tylnej szyby, dzięki czemu kierowcy jadący z tyłu doskonale widzą, kiedy GR Yaris hamuje. Przeniesienie go ze spojlera ułatwi także ewentualną zmianę lub modyfikację tego elementu.

Nowy GR Yaris zyskał lakier 1L5 Precious Metal. Samochód będzie wciąż dostępny w kolorach 3U5 Imperial Red, 219 Precious Black, 040 Pure White i 089 Platinum Pearl White, które reprezentują barwy zespołu TOYOTA GAZOO Racing.

Dwie limitowane wersje specjalne

Ogier Edition i Rovanperä Edition to dwie limitowane wersje specjalne, które jeszcze bardziej podnoszą atrakcyjność nowego GR Yarisa. Zbudowano je na bazie prototypowych aut pokazanych podczas targów Tokyo Auto Salon w 2023. W dopracowaniu detali brali udział zarówno Sébastien Ogier, który dwa ze swoich ośmiu tytułów mistrzowskich zdobył za kierownicą rajdowego Yarisa WRC (2020, 2021), jak i Kalle Rovanperä, najmłodszy mistrz świata w historii rajdów i triumfator cyklu WRC w latach 2022–2023.

Obie ekskluzywne wersje specjalne zostały zaprezentowane podczas rajdu Monte Carlo otwierającego sezon 2024 rajdowych mistrzostw świata (WRC). Samochody powstały z inicjatywy Akio Toyody, który chciał w ten sposób uhonorować zwycięzców światowego czempionatu, podziękować członkom zespołu, a także sprawić radość fanom motorsportu.

Limitowane wersje GR Yarisa będą wyposażone w ulepszony 3-cylindrowy silnik 1.6 z turbodoładowaniem z nowego GR Yarisa, który wytwarza 280 KM mocy i 390 Nm momentu obrotowego. Będzie on sparowany z 6-biegową skrzynią manualną z inteligentnym systemem sterowania iMT. W odróżnieniu od standardowego GR Yarisa, tryby jazdy Gravel i Track zostały w obu autach zmodyfikowane, by jak najlepiej oddawać preferencje obu kierowców pod względem przyczepności i prowadzenia. Wersje specjalne będą też charakteryzowały się wyjątkowymi elementami stylistycznymi oraz detalami wnętrza nawiązującymi do mistrzów świata.

Toyota GR Yaris Ogier Edition

Toyota GR Yaris w wersji Ogier Edition będzie wyposażona w dwa nowe tryby pracy napędu 4x4: Seb i Morizo.

Nad ustawieniami pracy w pierwszym trybie osobiście czuwał Ogier. Napęd 4x4 oraz mechanizmy o ograniczonym poślizgu Torsen z przodu i z tyłu tak dystrybuują moc, by większość trafiała na tylną oś, a auto umożliwiało uślizg tylnych kół. Kierowca zyskuje dzięki temu lepszą kontrolę i wyczucie samochodu, co przekłada się na osiąganie lepszych czasów.

Tryb Morizo został opracowany na bazie rajdowych doświadczeń Akio Toyody i został skalibrowany tak, by kierowca uzyskiwał powtarzalne wyniki.

W odmianie Ogier Edition GR Yaris jest dostępny z lakierem Matt Stealth Grey. Na grillu i felgach umieszczono francuską flagę, co jest nawiązaniem do narodowości ośmiokrotnego mistrza świata. Auto ozdobiono też naklejkami, które przypominają o tytułach Ogiera. Wyróżnikiem auta jest nowy tylny spojler z włókna węglowego i pomalowane na niebiesko zaciski hamulcowe. Na przednich drzwiach dodano naklejki TOYOTA GAZOO Racing, a na tylnej klapie – emblemat Ogier Edition.

W kabinie uwagę zwraca tabliczka upamiętniająca mistrza WRC umieszczona na desce rozdzielczej przed pasażerem. Kierownicę obszyto nicią w kolorach czerwonym, szarym i niebieskim, co nawiązuje do flagi Francji. Fotele, skrzynia biegów i dźwignia hamulca ręcznego mają szare obszycia.

W obu limitowanych wersjach specjalnych tak dostosowano grafiki wyświetlane na cyfrowych zegarach, by odzwierciedlały nowe tryby jazdy.

Toyota GR Yaris Rovanperä Edition

W dwa specjalne tryby jazdy została wyposażona również limitowana wersja Rovanperä Edition – mowa tu o trybach Donut i Kalle.

Tryb Donut odzwierciedla pasję najmłodszego rajdowego mistrza świata do driftingu. Moc przekazywana jest głównie na tylną oś, a tryb umożliwia z łatwością zerwanie przyczepności tylnych kół, jazdę w poślizgu oraz wykonywanie obrotów auta w miejscu.

W trybie Kalle napęd wykorzystuje tylny mechanizm o ograniczonym poślizgu Torsen oraz tylną przekładnię różnicową o stałej prędkości, uzyskując linearną charakterystykę prowadzenia. Wchodząc w zakręt, auto przekazuje więcej mocy na tylną oś, a mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia na wyjściu z niego zwiększa moc na przedniej osi, by jak najefektywniej przejechać łuk.

Limitowaną wersję GR Yaris Rovanperä Edition wyróżnia wyjątkowa trójkolorowa stylizacja nadwozia. To nawiązanie do zaprojektowanej przez Henriego Liupakkę grafiki zdobiącej auto, w którym Rovanpera odnosi sukcesy w międzynarodowym driftingu. Na przednich błotnikach znajdują się naklejki mistrza WRC, a przednie drzwi i tylny zderzak ozdobiono napisem TOYOTA GAZOO Racing. Na tylnej klapie umieszczono emblemat Rovanperä Edition.

Auto wyposażono w 18" felgi aluminiowe BBS, a tylny, regulowany spojler wykonano z włókna węglowego. We wnętrzu obszycie tapicerki nawiązuje do fińskich barw narodowych, a przed pasażerem, tak jak w Ogier Edition, umieszczono tabliczkę okolicznościową.

Specjalne wersje Toyoty GR Yaris powstaną w ściśle limitowanej liczbie egzemplarzy. Informacje o dostępności i zamówieniach zostaną podane wkrótce.

GR Yaris – wyróżniki wersji specjalnych:

Ogier Edition Rovanperä Edition
Nadwozie
lakier Matt Stealth Grey trzykolorowe malowanie nadwozia
naklejki mistrza WRC na przednich błotnikach naklejki mistrza WRC na przednich błotnikach
felgi aluminiowe BBS w rozmiarze18x8J felgi aluminiowe BBS w rozmiarze18x8J
zaciski pomalowane na niebiesko
naklejki TOYOTA GAZOO Racing na przednich drzwiach naklejki TOYOTA GAZOO Racing na przednich drzwiach oraz tylnym zderzaku
emblemat Ogier Edition na klapie bagażnika emblemat Rovanperä Edition na klapie bagażnika
nowy spojler dachowy z włókna węglowego regulowany spojler tylny z włókna węglowego
flaga Francji oraz logo TOYOTA GAZOO Racing na kołach logo TOYOTA GAZOO Racing na kołach
grill ozdobiony motywem francuskiej flagi
Wnętrze
tabliczka upamiętniająca mistrzostwo WRC na desce rozdzielczej tabliczka upamiętniająca mistrzostwo WRC na desce rozdzielczej
cyfrowe zegary GR ze specjalnymi motywami dla trybów jazdy Morizo i Seb cyfrowe zegary GR ze specjalnymi motywami dla trybów jazdy Donut i Kalle
przeszycie kierownicy nawiązujące do barw narodowych Francji (czerwony/szary/niebieski) przeszycie kierownicy nawiązujące do barw narodowych Finlandii (niebieski/szary)
szare obszycia foteli, dźwigni zmiany biegów oraz hamulca ręcznego szare i niebieskie obszycia foteli, dźwigni zmiany biegów oraz hamulca ręcznego
Mechaniczne
tryby pracy napędu 4x4: Morizo, Seb i Normal tryby pracy napędu 4x4: Donut, Kalle i Normal
3-cylindrowy silnik 1.6 z turbodoładowaniem o mocy 280 KM i 390 Nm momentu obrotowego 3-cylindrowy silnik 1.6 z turbodoładowaniem o mocy 280 KM i 390 Nm momentu obrotowego
6-biegowa skrzynia manualna z inteligentnym systemem sterowania iMT 6-biegowa skrzynia manualna z inteligentnym systemem sterowania iMT
tylna przekładnia różnicowa o stałej prędkości

Specyfikacja techniczna nowego GR Yarisa*:

Długość (mm) 3995
Szerokość (mm) 1805
Wysokość (mm) 1455
Rozstaw osi (mm) 2560
Rozstaw kół – przód (mm) 1535
Rozstaw kół – tył (mm) 1565
Liczba miejsc 4
Masa własna (kg) 3995
Długość (mm) 1280
1300 (GR Direct Automatic)
Silnik rzędowy, 3-cylindrowy z turbosprężarką oraz intercoolerem
Typ G16E-GTS
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 87,5 x 89,7
Pojemność (m3) 1618
Moc maks. (KM/kW przy obr./min) 280/206 przy 6500
Maks. moment obrotowy (Nm przy obr./min) 390 przy 3250 – 4600
Skrzynia biegów 6-biegowa manualna lub 8-biegowa automatyczna GAZOO RACING Direct
Układ przeniesienia napędu GR-FOUR AWD system, elektroniczne, wielopłytkowe sprzęgło AWD z trzema trybami pracy
Dyferencjały – przedni i tylny Torsen LSD
Zawieszenie – przód Kolumny MacPhersona
Zawieszenie – tył Podwójne wahacze
Hamulce – przód 18" wentylowane tarcze z 4-tłoczkowymi zaciskami
Hamulce – tył 16" wentylowane tarcze z 2-tłoczkowymi zaciskami
Koła BBS 8.5J z kutego aluminium
Opony 225/40ZR18 Michelin Pilot Sport S
Zbiornik paliwa (l) 50
* Dane przed homologacją.