CHODZEŃ Warszawa - Elektryczny rower cargo Toyoty i DOUZE Cycles | Toyota
  1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Elektryczne rowery cargo Toyoty i DOUZE Cycles
27-01-2023

Elektryczne rowery cargo Toyoty i DOUZE Cycles

DOUZE Cycles x La mobilité Toyota
Toyota i DOUZE Cycles zaprezentowały nowy elektryczny rower cargo – DOUZE Cycles x La mobilité Toyota. Łączy on funkcjonalność i trwałość z niskim śladem węglowym w całym cyklu życia. Na silniku elektrycznym może pokonać do 100 km i przewieźć do 100 kg towaru. Rower będzie dostępny w sieci dilerskiej Toyoty we Francji od września 2023 roku.
  • W lipcu 2022 roku Toyota France nawiązała współpracę z DOUZE Cycles, by wspólnie opracować nowy elektryczny rower cargo. Tak powstał DOUZE Cycles x La mobilité Toyota – jednoślad o ładowności do 100 kg i zasięgu na silniku elektrycznym do 100 km. To pierwszy model roweru towarowego, który trafi do dystrybucji w sieci dilerskiej Toyoty we Francji. Będzie dostępny w 300 salonach marki od września 2023 roku.

    Nowy elektryczny rower cargo ma przestrzeń ładunkową przed kierownicą i wspomaganie elektryczne. Można go z łatwością rozłożyć na dwie części – przednią i tylną, co ułatwia przechowywanie. 

Odlewana aluminiowa rama jest lekka, mocna i pozbawiona spawów. 

Wyjątkowo wytrzymała platforma transportowa o długości 850 mm ma ładowność do 100 kg. Można na niej przewozić nieporęczne, ciężkie ładunki – bezpośrednio na podłodze lub w przystosowanej do tego skrzyni o pojemności 300 litrów. 

Platforma może też służyć do przewozu trojga dzieci lub jednej osoby dorosłej. Służy do tego specjalnie opracowana skrzynia osobowa z polipropylenu z aluminiową ramą i stopniem ułatwiającym wsiadanie. W środku mieści się komfortowa kanapa pokryta oddychającą tkaniną, z regulacją wysokości siedziska i pasami bezpieczeństwa zapinanymi na magnetyczną klamrę. 

  • Nowy pojazd DOUZE i Toyoty jest standardowo wyposażony w wydajny silnik elektryczny Yamaha o mocy 250 W. Akumulator o pojemności 500 Wh jest wymienny i można go w pełni naładować w ciągu 4 godzin, korzystając ze standardowego gniazdka elektrycznego. W zależności od sposobu użytkowania, zasięg wynosi do 100 km na jednym ładowaniu.

    Rower wyposażono w dwa czterotłoczkowe, sterowane hydraulicznie hamulce tarczowe nowej generacji Tektro M750 i opony Schwalbe Pick-Up. Zostały one zaprojektowane z myślą o rowerach cargo i zapewniają stabilność, przyczepność i komfort, umożliwiając jednocześnie przewożenie ciężkich ładunków. 

Dzięki oświetleniu Busch & Müller IQ-XS Friendly LED rower jest dobrze widoczny w dzień i w nocy, a rowerzysta ma pole widzenia na podobnym poziomie jak za kierownicą samochodu.

Bezemisyjny transport

Firma DOUZE Cycles przed rozpoczęciem prac projektowych nad nowym pojazdem przeanalizowała cykl życia swoich poprzednich modeli. Nowy rower został zbudowany tak, by można było zminimalizować jego ślad węglowy. Zoptymalizowano procesy produkcyjnych DOUZE Cycles, zapoczątkowując nową linię ekologicznych rowerów cargo. 

Wszystkie komponenty są produkowane we Francji, w większości z materiałów pochodzących z recyklingu. Konstrukcja opiera się na 17 całkowicie niezależnych, wymiennych częściach, co sprawia, że naprawa jest wyjątkowo prosta. Rama może pomieścić różne silniki i umożliwia łatwą wymianę jednostki napędowej. 

Modułowość konstrukcji ułatwia także demontaż roweru, sortowanie materiałów i recykling.

Małe elektryczne pojazdy Toyoty

Toyota od lat realizuje plan transformacji z producenta samochodów w dostawcę produktów i usług szeroko rozumianej mobilności. Doskonałym przykładem tego są małe elektryczne pojazdy z serii C+pod i C+walk, które firma stopniowo wprowadza do sprzedaży w Japonii. 

Jeszcze pod koniec 2021 roku japońskie salony marki rozpoczęły sprzedaż elektrycznego pojazdu C+walkT, który służy do poruszania się na krótkich dystansach po strefach dla pieszych. Jego atutem są zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego, które zapobiegają kolizjom z innymi użytkownikami stref dla pieszych oraz pomagają dostosować prędkość do warunków jazdy. 

Toyota C+walkT przypomina elektryczną hulajnogę. Ma 3 koła i zajmuje mniej więcej tyle miejsca co idący człowiek. Podłoga jest na wysokości 15 cm, aby łatwo było na niej stanąć osobom starszym. Silnik elektryczny o mocy 0,35 kW w przednim kole i wyjmowana bateria litowo-jonowa o pojemności 0,27 kWh zapewniają maksymalny zasięg 14 km przy prędkości 6 km/h. Ładowanie trwa 2,5 godziny. 

Dzięki kierownicy skręcającej się w zakresie 90 stopni C+walkT może zakręcać niemal w miejscu. Jego długość to 700 mm – mniej więcej tyle, co krok dorosłego człowieka, a szerokość 450 mm.