CHODZEŃ Warszawa - RAV4 Plug-in Hybrid najgodniejszym polecenia autem | TOYOTA
  1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Blisko 60 tysięcy ankietowanych uznało RAV4 Plug-In Hybrid najbardziej godnym polecenia autem na rynku
1 grudnia 2023

RAV4 Plug-in Hybrid najgodniejszym polecenia autem na rynku według blisko 60 tysięcy ankietowanych

 

W tegorocznej analizie rynku wykonanej przez brytyjską organizację Which? Toyota RAV4 Plug-in Hybrid została uznana za model najgodniejszy polecenia. Spośród 60 tysięcy ankietowanych aż ponad 50 tysięcy z nich wskazało właśnie najmocniejszy i najbardziej oszczędny wariant tego popularnego SUV-a.

 

Organizacja Which? co roku przeprowadza badanie oceniające samochody na podstawie wskaźników zadowolenia klientów oraz prawdopodobieństwa, że właściciel poleciłby swój pojazd bliskim lub znajomym. Tegoroczne wyniki ankiety jednoznacznie wykazały, że najbardziej rekomendowany samochód na rynku to Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Ponad 50 tysięcy respondentów spośród 60 tysięcy ankietowanych wybrało właśnie tę wersję SUV-a, zwracając szczególną uwagę na jej niskie zużycie paliwa, dobre osiągi oraz wysoki poziom komfortu.

Szefowa działu Home Products and Services w Which? Natalie Hitchins tak komentuje te wyniki: „Właściciele Toyoty RAV4 powiedzieli nam, że ten model to strzał w dziesiątkę, jeśli chodzi o codzienną jazdę, wyjątkową praktyczność, swobodną jazdę i bezpieczeństwo. Podkreślano także niezawodność Toyoty. Wariant PHEV zapewnia doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa nawet wtedy, gdy nie można regularnie ładować baterii.”

Wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid reprezentuje najmocniejszy i najoszczędniejszy wariant tego modelu w historii trwającej już blisko 30 lat. Napęd Hybrid Dynamic Force, oparty na 2,5-litrowym silniku benzynowym, generuje imponującą moc 306 KM, umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund. Dodatkowo samochód standardowo posiada inteligentny napęd elektryczny na cztery koła AWD-i.

Wydajny akumulator litowo-jonowy o pojemności 18,1 kWh pozwala na bezemisyjną jazdę w trybie EV na dystansie do 75 km według standardu WLTP. W warunkach miejskich Toyota RAV4 Plug-in Hybrid może przejechać prawie 100 km, nie emitując żadnych spalin. Co więcej, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego, pojazd może osiągnąć prędkość do 135 km/h nawet podczas maksymalnego przyspieszenia.

Zastosowanie modułowej platformy GA-K wpłynęło na lekkość i niezwykłą sztywność nadwozia Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid. W połączeniu z nisko umieszczonym środkiem ciężkości gwarantuje to doskonałe właściwości jezdne i stabilność w zakrętach.

Nowości z zakresu technologii i multimediów

Aktualnie Toyota oferuje modele RAV4 Hybrid oraz Toyota RAV4 Plug-in Hybrid po faceliftingu. Zmiany objęły przednią część pojazdu, wnętrze z kolei zyskało przede wszystkim cyfrowe zegary wyświetlane na dużym ekranie 12,3", które można samodzielnie konfigurować. Dodatkowo pojawił się system multimedialny nowej generacji z większym ekranem HD 10,5", nawigacją w chmurze oraz asystentem głosowym, który reaguje na komendę „Hej, Toyota”. System ten rozpoznaje naturalne komendy głosowe, umożliwiając użytkownikowi kontrolę nad klimatyzacją, multimediami, wykonywaniem połączeń telefonicznych, a także otwieraniem i zamykaniem okien.

W ramach liftingu modelu wprowadzono również dostęp do aplikacji MyToyota na smartfony, dzięki czemu kierowcy mogą szybko uzyska szczegółowe informacje o swoim pojeździe. Za pomocą aplikacji kierowca może sprawdzić, czy samochód jest zamknięty, czy okna nie są uchylone oraz czy światła są wyłączone. Aplikacja MyToyota umożliwia również zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi. W przypadku wersji Plug-in Hybrid użytkownik może dodatkowo monitorować poziom naładowania baterii i planować proces ładowania.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid w czterech wersjach

W roku modelowym 2024 Toyota RAV4 Plug-in Hybrid będzie dostępna w czterech wersjach wyposażenia: Dynamic, Selection, Style i GR SPORT, która stylistycznie nawiązuje do samochodów sportowych zespołu TOYOTA GAZOO Racing.

Cena wersji Dynamic wynosi 238 200 zł i w standardzie posiada 18" felgi aluminiowe, światła główne w technologii projektorowej, podgrzewane fotele przednie i podgrzewane skrajne siedzenia na tylnej kanapie, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, system multimedialny Toyota Smart Connect® z 10,5" ekranem HD, interfejs Apple CarPlay® i Android Auto™, a także nawigację Connected z mapami online i offline oraz 4-letnią darmową transmisją danych.

Wersję Selection można kupić już od 256 700 zł, a dodatkowo wyposażono ją w monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), cyfrowe lusterko wsteczne, tapicerkę ze skóry syntentyczej, a także podgrzewaną kierownicę, szybę przednią i dysze spryskiwaczy przedniej szyby. Ponadto znajdziemy w niej system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) oraz dach i lusterka zewnętrzne w kolorze fortepianowej czerni.

Wersja Style jest dostępna od 263 300 zł, a nabywca zyskuje wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD), tapicerkę ze skóry naturalnej, sterowany elektrycznie dach panoramiczny z funkcją otwierania i uchylania, pamięć ustawień fotela kierowcy, wentylowane fotele przednie oraz elektryczną regulację położenia fotela pasażera (bez regulacji wysokości).

Topowa wersja GR SPORT kosztuje 276 200 zł i przede wszystkim oferuje sportową stylistykę i lepsze właściwości jezdne dzięki sztywniejszym sprężynom i amortyzatorom. Od wersji Style odróżnia się także 19" felgami aluminiowymi GR SPORT, tapicerką GR SPORT (zamsz syntetyczny i skóra syntetyczna) czy też systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem (RCTAB).