CHODZEŃ Warszawa - Jak odłączyć i podłączyć akumulator? | Toyota

JAK ODŁĄCZYĆ I PODŁĄCZYĆ AKUMULATOR?

ZOBACZ JAK POPRAWNIE PODŁĄCZYĆ I ODŁĄCZYĆ AKUMULATOR

Wymiana akumulatora to tak naprawdę bardzo prosta czynność, którą może wykonać każdy z nas. Ważne, aby podczas jego odłączania i podłączania zachować zasady bezpieczeństwa i pamiętać o kolejności wykonywanych czynności.

 

Kiedy trzeba wyjąć akumulator z samochodu?

Każdy akumulator ma swoją określoną żywotność. Zazwyczaj już po około pięciu latach większość baterii nadaje się do wymiany. Dlatego powinniśmy wiedzieć, jak odłączyć i jak podłączyć akumulator na nowo. Pamiętajmy, że urządzenie to nie dość, że uczestniczy przy każdym rozruchu silnika, to obsługuje także wszystkie podzespoły elektryczne w samochodzie, których we współczesnych pojazdach jest coraz więcej. Nie dziwi więc fakt, że po pewnym czasie eksploatacji jego sprawność spada.

Dlatego gdy zauważymy już pierwsze problemy z uruchamianiem samochodu lub zapali się kontrolka awaryjna na desce rozdzielczej, powinniśmy niezwłocznie wymienić akumulator na nowy lub przynajmniej doładować go za pomocą prostownika. W obu przypadkach konieczne jest wyjęcie baterii z samochodu.

Jak odłączyć akumulator w samochodzie?

Podstawową zasadą przy odłączaniu akumulatora jest wyłączenie silnika samochodu. Kiedy silnik już nieco przestygnie, należy dodatkowo wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu. Dopiero gdy wykonamy powyższe czynności, można przystąpić odłączenia samego akumulatora. Aby zrobić to bezpiecznie, powinniśmy ściśle przestrzegać kolejności zdejmowania klemów z biegunów baterii. Najpierw odłączamy zatem klemę z bieguna ujemnego, a dopiero potem tę z bieguna dodatniego. To bardzo ważne, ponieważ odłączając w pierwszej kolejności minus, czyli tak zwaną masę, unikamy spięcia, które może mieć różne nieprzyjemne skutki.

Jak podłączyć akumulator w samochodzie?

Podłączenie akumulatora powinno następować dokładnie w odwrotnej kolejności, czyli najpierw zakładamy klemę na ładunek dodatni, a następnie na ładunek ujemny. Zanim to jednak zrobimy, warto przedtem przeczyścić klemy, usuwając z nich wszelkie zabrudzenia, zaśniedzenia i nalot, które mogłyby być przyczyną spadku napięcia i niekontrolowanego rozładowywania.

Jak podłączyć kable do akumulatora?

Często – zwłaszcza w chłodniejsze lub mroźne dni – zdarzają się sytuacje, w których jesteśmy zmuszeni wzbudzić akumulator za pomocą zewnętrznego źródła prądu. Rozładowany akumulator może być także skutkiem pozostawienia w samochodzie na dłuższy czas włączonych urządzeń pobierających prąd, na przykład oświetlenia wnętrza. Aby skutecznie uruchomić wtedy silnik, należy skorzystać z kabli rozruchowych, które z jednej strony podłączone są do naszego auta, a z drugiej – do pojazdu użyczającego energii. Oto instrukcja krok po kroku.

1. Wyłączamy silnik w pojeździe użyczającym.
2. Końcówkę czerwonego kabla podłączamy do plusa pojazdu użyczającego prądu.
3. Drugą końcówkę czerwonego kabla podłączamy do plusa pojazdu z rozładowanym akumulatorem.
4. Końcówkę czarnego kabla podłączamy do minusa pojazdu użyczającego prądu.
5. Drugą końcówkę czarnego kabla podłączamy do minusa pojazdu z rozładowanym akumulatorem.
6. Uruchamiamy silnik w pojeździe użyczającym i czekamy kilka minut, aż akumulator się podładuje.
7. Odłączamy kable w odwrotnej kolejności, czyli najpierw czarny minus z rozładowanego akumulatora, potem z użyczającego, a następnie czerwony plus z rozładowanego akumulatora, potem z użyczającego.

Jak podłączyć prostownik do akumulatora?

Kiedy chcemy podładować akumulator w garażu za pomocą prostownika, powinniśmy stosować tę samą kolejność podłączania kabli, jak w przypadku rozruchu z pomocą innego pojazdu. Czyli najpierw plus prostownika, potem plus akumulatora, a w drugiej kolejności – minus prostownika i minus akumulatora. Czas ładowania powinien być opisany na prostowniku. Po naładowaniu akumulatora zdejmujemy kable w odwrotnej kolejności, a na koniec umieszczamy zrewitalizowaną baterię w komorze silnika.