Nasza droga do zwycięstwa w WRC

Po zdobyciu tytułu mistrza świata wśród producentów FIA World Rally Championship w 2018 roku i korony kierowców w 2019 i 2020 roku, zespół TOYOTA GAZOO Racing World Rally wyznacza sobie nowe granice. Z nowym wyglądem, po pięciu sezonach startów, a przed wprowadzeniem nowych przepisów technicznych w 2022 roku, sprawdzony Yaris WRC wystartuje po raz ostatni.

Zaawansowany poligon doświadczalny

Epickie skoki, rewelacyjne drifty i ogromne prędkości – WRC to ostateczny test wytrzymałości, jakości i niezawodności samochodów. Po 17 latach nieobecności i powrocie w 2017 roku nadal jesteśmy spragnieni walki na najbardziej ekstremalnych torach świata i osiągnięcia naszego celu, jakim jest tworzenie coraz lepszych samochodów dla wszystkich.

Jari-Matti Latvala, zwycięzca 18 rund wrc, jest najbardziej doświadczonym kierowcą w historii tego cyklu. Jest też częścią historii zespołu TOYOTA GAZOO Racing World Rally od swojego debiutu w 2017 roku. W swojej nowej roli – jako szef zespołu – będzie nadal dążył do tego, aby tworzyć coraz lepsze samochody.

Stworzony, by wygrywać

Nowe malowanie samochodu jest podobne do tego, które zdobił nowy model GR010 HYBRID na Mistrzostwach Świata FIA World Endurance Championship. W podobnej stylistyce są utrzymane wszystkie samochody wyścigowe i szosowe Toyoty zaprojektowane w oparciu o wiedzę zdobytą przez zespół podczas WRC. Yaris WRC nowej generacji to samochód rajdowy wyposażony w wysokowydajny silnik, inteligentny system napędu na 4 koła i precyzyjnie dostosowaną aerodynamikę. Świeżo po sukcesie w mistrzostwach w 2020 roku samochód ten jest gotowy do ścigania się na najbardziej wymagających torach świata.
/
Ikonka Silnik: 1.6-litrowy, rzędowy, 4-cylindrowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Silnik:

1.6-litrowy, rzędowy, 4-cylindrowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa

02

Maksymalna moc:

Ponad 380 KM

03

Maksymalna prędkość:

201 km/h (w zależności od wybranego przełożenia)

04

Wymiary i waga:

Długość: 4085 mm (razem z elementami aerodynamicznymi)
Szerokość: 1875 mm
Wysokość: regulowana
Rozstaw kół: regulowany rozstaw osi: 2511 mm
Minimalna waga: 1190 kg

Wszystkie drogi prowadzą ku lepszemu

Asfalt
Ostre zakręty, bezlitosne drogi i twarde opony. Obniżone zawieszenie jest koniecznością w przypadku wyścigów, podczas których samochody osiągają duże prędkości, takich jak Rajd Belgii.

Żwir
Drogi koleinowe, kamieniste szlaki i szeroka gama mieszanek gumowych. Podczas zawodów rozgrywanych w wysokich temperaturach i na żwirowych drogach (jak Rajd Chile) podwyższone zawieszenie nabiera kluczowego znaczenia.

Śnieg
Zamarznięte drogi, ośnieżone bandy i opony z kolcami. Zawieszenie dostosowane do luźnych nawierzchni jest niezbędne w przypadku imprez organizowanych w miejscach, gdzie temperatura spada poniżej zera, takich jak Rajd Arctic Rally Finland.

/
Nowa Toyota Gr Yaris. Niekończące się emocje
NOWY GR YARIS

Stworzona we współpracy z ekspertami z zespołu WRC Toyota GAZOO RACING, Toyota GR Yaris przenosi doskonałą technologię wyścigową na ulice miast. Wyposażona w potężny turbodoładowany 3-cylindrowy silnik o pojemności 1.6 litra, zaawansowany napęd na cztery koła GR-FOUR oraz lekkie 3-drzwiowe nadwozie, Toyota GR Yaris stanowi źródło niekończących się wrażeń podczas jazdy na każdej z dróg.

Odkryj model GR Yaris

Poznaj zespół

Zespół jest prowadzony przez Jari-Matti Latvalę, najbardziej doświadczonego kierowcę w historii WRC, który zastąpił na stanowisku czterokrotnego mistrza świata Tommiego Mäkinena. Nie zmienił się skład osobowy kierowców, ponieważ wszystkie trzy załogi pozostały w nim na kolejny sezon.

/

Akio Toyoda

Założyciel zespołu /prezydent Toyota Motor Corporation
/

Jari-Matti Latvala

Szef zespołu
/

Samochód #1

Kierowca:  Sébastien Ogier

Kraj: Francja

Największe osiągnięcia: siedem tytułów WRC w latach 2013-2018 i w roku 2020
/

Samochód #1

Pilot: Julien Ingrassia

Kraj: Francja

Największe osiągnięcia: siedem tytułów WRC w latach 2013-2018 i w roku 2020
/

Samochód #33

Kierowca: Elfyn Evans

Kraj: Wielka Brytania

Największe osiągnięcia: pierwsze zwycięstwo w Rajdzie WRC Rally GB (2017) i drugiej miejsce w WRC (2020)
/

Samochód #33

Pilot: Scott Martin

Kraj: Wielka Brytania

Najwyższe osiągnięcia: 2016: pierwsze miejsce na podium WRC (Finlandia) i drugie miejsce w WRC (2020)
/

Samochód #69

Kierowca: Kalle Rovanperä

Kraj: Finlandia

Największe osiągnięcia: mistrz WRC 2 Pro (2019) i piąte miejsce w WRC (2020)
/

Samochód #69

Pilot: Jonne Halttunen

Kraj: Finlandia

Największe osiągnięcia: mistrz WRC 2 Pro (2019) i piąte miejsce w WRC (2020)
TOYOTA GAZOO Racing

WRC Na całym świecie

WEC Na całym świecie

Dowiedz się więcej

Rajd Dakar 2021 Rajd Dakar 2021 Kierowcy i samochody Toyoty gotowe do nowych wyzwań Toyota GR Super Sport Toyota GR Super Sport Hipersamochód z wyścigowym DNA TOYOTA GAZOO Racing zwycięża w Le Mans i Turcji TOYOTA GAZOO Racing zwycięża w Le Mans i Turcji Dowiedz się więcej Rusza przedsprzedaż Toyoty GR Yaris Rusza przedsprzedaż Toyoty GR Yaris Zamówienia będą przyjmowane od 4 maja Toyota GR Supra GT4 z wyścigową homologacją Toyota GR Supra GT4 z wyścigową homologacją Dowiedz się więcej Yaris WRC znów najszybszy w Szwecji Yaris WRC znów najszybszy w Szwecji Zobacz wyniki Toyota z kolejnym sukcesem w Rajdzie Dakar Toyota z kolejnym sukcesem w Rajdzie Dakar Dowiedz się więcej Toyota GR Yaris zadebiutuje 10 stycznia Toyota GR Yaris zadebiutuje 10 stycznia Nowy sportowy samochód w specyfikacji drogowej Doświadczeni rajdowcy i debiutanci w Rajdzie Dakar Doświadczeni rajdowcy i debiutanci w Rajdzie Dakar TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing wygrywa w Silverstone TOYOTA GAZOO Racing wygrywa w Silverstone Doskonały początek sezonu Alonso przygotowuje się do startu w Dakarze Alonso przygotowuje się do startu w Dakarze Dowiedz się więcej Sportowy hatchback Toyota Yaris GR Sport Sportowy hatchback Toyota Yaris GR Sport Dowiedz się więcej