Toyota ponownie liderem rynku

Rośnie sprzedaż hybryd i aut użytkowych

2021-05-06

Toyota z liczbą 7053 rejestracji w kwietniu i 27446 od początku roku została najpopularniejszą marką w Polsce. Jej udział w polskim rynku wyniósł 17,4%. Ponad połowę całkowitej sprzedaży Toyoty stanowiły modele hybrydowe, wśród których kierowcy wybierali najczęściej Corollę Hybrid, Toyotę C-HR i RAV4 Hybrid.

Kwiecień 2021 roku Toyota zakończyła na pozycji lidera polskiego rynku motoryzacyjnego z 7053 rejestracjami. Jest to o 2250 rejestracji więcej niż marka zajmująca drugie miejsce.

Licząc od początku roku, do klientów trafiło 27 446 aut Toyoty – o 46,2% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W okresie od stycznia do kwietnia udział Toyoty w rynku wyniósł 17,4%.

Toyota Corolla Hatchback
Najczęściej wybierane modele Toyoty

Największą popularnością wśród polskich klientów cieszy się Corolla. W kwietniu zarejestrowano 2288 egz. tego modelu, co powiększyło jego przewagę nad pozostałymi samochodami na rynku. Na drugim miejscu uplasował się Yaris z wynikiem 1653 rejestracji. RAV4 uzyskał w minionym miesiącu piąty wynik (1079 rejestracji), Toyota C-HR stała się ósmym najpopularniejszym samochodem w kraju (776 rejestracji).

Biorąc pod uwagę wyniki od stycznia do kwietnia, Corolla (8834 aut) i Yaris (6806 aut) umocniły się na pozycji liderów polskiego rynku. W Top10 najpopularniejszych modeli znalazł się także RAV4, który z liczbą 3529 rejestracji zajął 5. miejsce, a także Toyota C-HR, która po zarejestrowaniu 3453 samochód zajęła 6. miejsce.

Samochody Toyoty dominują również w swoich segmentach. Obok Corolli i Yarisa są to takie modele, jak AYGO (431 aut), Toyota C-HR i RAV4. Camry jest trzecim najchętniej wybieranym samochodem średniej wielkości (305 aut).

Toyota Yaris
Co druga nowa Toyota ma napęd hybrydowy

Popularność hybryd Toyoty w Polsce rośnie nieprzerwanie od 2009 roku. W tym roku samochody z napędem hybrydowym stanowiły 51% wszystkich sprzedanych przez Toyotę pojazdów. Dla porównania, w 2020 roku ich udział w sprzedaży marki wyniósł 47%.

Od stycznia do kwietnia klienci marki kupili łącznie 15511 aut hybrydowych. Stanowi to więcej niż połowę hybryd sprzedanych w całym 2020 roku.

Klienci wybierali najczęściej Corollę Hybrid (6188 rejestracji), Toyotę C-HR Hybrid (3104 rejestracji), i RAV4 Hybrid (3020 rejestracji). Yaris Hybrid trafił do klientów w liczbie 1822 egzemplarzy.

„Toyota traktuje pełny napęd hybrydowy jako kluczową technologię napędową, która pozwoli w najbliższych latach mocno obniżyć emisyjność transportu bez potrzeby ładowania samochodów z sieci. Nasi klienci doskonale znają atuty hybryd – ich oszczędność, niskoemisyjność, dynamikę, komfort jazdy i niezawodność. Dlatego już ponad połowa z nich sięga właśnie po hybrydy. Wiele lat temu udowodniliśmy, że można produkować hybrydy w przystępnej cenie, porównywalnej z cenami diesli. A teraz nasze hybrydy są już dostępne w ratach na poziomie wersji benzynowych” – podkreślił Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

Hilux napędza sprzedaż dostawczych Toyot

W kwietniu odnotowano znaczny skok sprzedaży Toyoty Hilux. Model ten z liczbą 154 rejestracji zajął pierwsze miejsce w segmencie. Od początku roku na drogi trafiło 308 nowych Hiluxów – ten wynik dał Toyocie drugie miejsce w klasie pick-upów.

Auta użytkowe Toyoty cieszą się coraz większą popularnością również za sprawą PROACE City. Od 6 miesięcy model ten zajmuje pierwsze miejsce w segmencie kompaktowych vanów. W kwietniu zarejestrowano 485 egz., a od początku roku 1975 aut – aż o 385% więcej niż w pierwszych czterech miesiącach 2020 roku. Udział modelu PROACE City w segmencie wyniósł po czterech miesiącach 23%.

Na bardzo dobrym, trzecim miejscu kwiecień zakończył również średniej wielkości van PROACE. Z wynikiem 221 rejestracji z miesiąca na miesiąc awansował on o jedną pozycję. Liczba 762 rejestracji od początku roku przełożyła się na wzrost udziału w segmencie o 0,3 pp. – do 13,6%.

Dowiedz się więcej

„Polska rusza” „Polska rusza” Poznaj nową wakacyjną ofertę Toyoty Toyota Motor Europe ze wzrostem sprzedaży Toyota Motor Europe ze wzrostem sprzedaży Ponad milion sprzedanych aut w 2019 roku Dni Otwarte w salonach Toyoty Dni Otwarte w salonach Toyoty Sprawdź atrakcyjne rabaty, poznaj nowości Toyota sprzedała w Polsce 55 000 hybryd Toyota sprzedała w Polsce 55 000 hybryd Sprawdź popularne modele Najtańsze nowe samochody osobowe Najtańsze nowe samochody osobowe Z salonu marki Toyota Samochody rodzinne Samochody rodzinne Hybrydy pomostem do aut elektrycznych Hybrydy pomostem do aut elektrycznych Poznaj dokonania Toyoty Toyota ponownie liderem na polskim rynku Toyota ponownie liderem na polskim rynku Sprawdź dane z lutego 2020 roku Niższe ceny hybryd Niższe ceny hybryd RAV4 i Camry tańsze o 7,3%, Yaris, Corolla i Toyota C-HR – o 1,5% Toyota Connected Car Toyota Connected Car Poznaj usługi łączności mobilnej System powiadamiania ratunkowego eCall System powiadamiania ratunkowego eCall Sprawdź, jak działa Auto dla kobiety Auto dla kobiety Najlepsze kobiece samochody