Nowa Toyota RAV4 Hybrid na Salonie Samochodowym w Paryżu

Europejska premiera

2018-10-02

2 października na targach Paris Motor Show miała miejsce europejska premiera nowej Toyoty RAV4. Piąta generacja modelu zbudowana została na bazie platformy TNGA. Zaawansowane napędy hybrydowe i konwencjonalne, przekonstruowany inteligentny napęd AWD, znakomite osiągi, świetne właściwości jezdne, inteligentne systemy bezpieczeństwa i doskonała jakość użytych materiałów – to tylko niektóre zalety legendarnego SUV-a.

Nowa Toyota RAV4
Toyota RAV4 – najpopularniejszy SUV na świecie

W 1994 roku Toyota wprowadziła na rynek pierwszą generację modelu RAV4. Był to zupełnie nowy typ samochodu, który łączył charakter auta terenowego z niewielkimi wymiarami i właściwościami jezdnymi typowymi dla kompaktowego hatchbacka. Najnowsza, piąta już generacja RAV4 ma w sobie tego samego pionierskiego ducha. Zbudowana została na bazie platformy TNGA (Toyota New Global Architecture), dzięki czemu legendarny SUV Toyoty osiągnął nowy poziom pod względem osiągów, bezpieczeństwa i stylistyki. Europejska premiera najnowszej generacji RAV4 odbyła się podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu.

Obecnie RAV4 jest jednym z najważniejszych modeli Toyoty. Jego łączna sprzedaż przekroczyła już 8 mln sztuk. W 2017 roku był to najlepiej sprzedający się SUV świata. Toyota spodziewa się, że nowa generacja RAV4 będzie kolejnym rynkowym sukcesem.

Nowa Toyota RAV4 charakteryzuje się odważną stylistyką i licznymi nowatorskimi rozwiązaniami. Powiększy o 15 mm prześwit i większe koła zwiększają możliwości auta. We wnętrzu zastosowano nowe wzory, faktury i kolory. Odważne linie karoserii i liczne detale we wnętrzu wzbudzają zainteresowanie nabywców.

Nowa Toyota RAV4
SUV na platformie TNGA

Platformę TNGA (Toyota New Global Architecture) do budowy SUV-a Toyota zastosowała po raz pierwszy właśnie w modelu RAV4. Dzięki temu auto zyskało nisko położony środek ciężkości, niewielką masę oraz mocne, sztywniejsze o 57 proc. i dobrze wyważone nadwozie. Wszystko to gwarantuje dużą stabilność na drodze i wyjątkowe właściwości jezdne. Dla kierowcy oznacza to więcej radości z prowadzenia, a dla pasażerów wyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa, a także więcej miejsca w kabinie i największy w tej klasie bagażnik.

Przestronne wnętrze i duży bagażnik

Nowa odsłona Toyoty RAV4 jest krótsza od poprzednika o 5 mm (4600 mm), szersza o 10 mm (1885 mm) i niższa o 10 mm (1650 mm). Rozstaw osi zwiększono o 30 mm (2690 mm). Przedni i tylny zwis skrócono o 35 mm (5 mm z przodu i 30 mm z tyłu). Siedzisko przedniego fotela jest o 15 mm niżej niż w poprzedniej generacji RAV4.

Dzięki zastosowaniu platformy TNGA i wysiłkom inżynierów udało się wygospodarować we wnętrzu i bagażniku jeszcze więcej miejsca. Szerokość kabiny na wysokości tylnej kanapy wzrosła o 40 mm. Pasażerowie z tyłu zyskali też dwa oddzielne nawiewy.

Pojemność bagażnika wzrosła do rekordowej w klasie wartości 580 l (VDA) – o całe 79 l, a jego długość zwiększyła się o 60 mm. Dzięki temu, po złożeniu oparć tylnej kanapy do środka mieści się nawet rower. Ruchomą podłogę przestrzeni bagażowej można odwrócić. Jej drugą stronę pokryto ochronną warstwą gumy.

Nowa Toyota RAV4
4. generacja napędu hybrydowego

Nową Toyotę RAV4 Hybrid wyposażono w 4-cylindrowy benzynowy silnik 2.5 Dynamic Force z bezpośrednim wtryskiem. Nowy, półelektryczny układ hybrydowy ma moc 218 KM (160 kW) dla wersji z przednim napędem oraz 222 KM (163 kW) z napędem 4x4. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu RAV4 4x4 tylko 8,1 s. Nowością są w nim lżejsze i mniejsze baterie niklowo-wodorkowe i sterownik PCU.

Toyota spodziewa się średniego zużycia paliwa na poziomie 4,5* l/100 km (w cyklu NEDC) oraz emisji CO2 na poziomie 102* g/km (w cyklu NEDC). Dla kierowcy nowy napęd oznacza płynniejsze, szybsze i bardziej liniowe przyspieszanie i niższe spalanie przy wyższych prędkościach jazdy. Hybrydowy SUV Toyoty może poruszać się na samym silniku elektrycznym bez ładowania z zewnętrznej sieci.

Udoskonalony napęd 4x4

Toyotę RAV4 Hybrid wyposażono w sprawniejszy, elektryczny układ napędu 4x4. Zapewnia on mniejsze zużycie paliwa w mieście i lepszą przyczepność poza utwardzonymi szlakami. Tylną oś napędza dodatkowy silnik-generator, który współpracuje z układem hybrydowym. Nowością jest Zintegrowane Zarządzanie Napędem AWD (AIM), które automatycznie dostosowuje pracę wspomagania kierownicy, sterowania hamulcami i przepustnicy, dobiera przełożenia i rozdziela moment obrotowy w zależności od wybranego przez kierowcę trybu jazdy: Normal, Eco lub Sport.

Nowa Toyota RAV4
Trail Mode – sposób na terenówkę

Nowy RAV4 Hybrid zyskuje większe możliwości terenowe dzięki zastosowaniu kontroli ograniczenia uślizgu w mechanizmie różnicowym – Trail Mode. System ten zapewnia lepszą przyczepność i kontrolę nad autem. Pozbawione przyczepności koło zostaje zablokowane, a moment obrotowy – zamiast do niego – trafi do koła mającego dobry kontakt z podłożem. Kierowcę wspomaga również specjalny algorytm, sterujący przepustnicą oraz doborem przełożeń.

Najnowsza wersja systemu Toyota Safety Sense

Nowa RAV4 jest pierwszym modelem Toyoty, wykorzystującym dodatkowe funkcje systemu Toyota Safety Sense. Supernowoczesne technologie służą zapobieganiu wypadkom i wspieraniu kierowcy, obejmując także systemy o wysokim stopniu autonomii. Wszystkie wersje w standardzie są wyposażone w najnowszą generację systemu Toyota Safety Sense z funkcją połączenia alarmowego eCall.

Nowa Toyota RAV4
Wirtualne wsteczne lusterko

Podczas jazdy nową Toyotą RAV4 lepiej obserwować otoczenie pozwala wirtualne wsteczne lusterko. Może ono działać jako zwyczajne, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne lub jako cyfrowy monitor o znacznie szerszym polu widzenia. Obraz pochodzi z regulowanej, zamontowanej nad tylną szybą kamery o szerokim polu widzenia. Kierowca może obserwować sytuację za pojazdem, nawet gdy przewozi ładunek zasłaniający tylne okna.

Bogate wyposażenie

Już podstawowa wersja RAV4 oferuje 17'' aluminiowe felgi, relingi dachowe, światła w technologii LED, uruchamianie auta przyciskiem, 7'' wyświetlacz systemu audio i 4,2'' wyświetlacz informacyjny TFT. Na liście dodatkowego wyposażenia jest m.in. elektrycznie sterowany panoramiczny dach, wentylowane fotele, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, a nawet 5 portów USB rozmieszczonych w całej kabinie.

* W oparciu o Regulację EC 2017/1153 z poprawkami Komisji Europejskiej
2017/1231 – w końcowej fazie homologacji

Dowiedz się więcej

Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK